Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Passat bilen

Av Sigge Svamphund - 23 november 2009 17:41

Har varit en sån där dag med en massa passa bilen.

Men innan allt bilpassande började så hann jag med

en sväng i skogen.

Matte skulle plocka lingonris och leverera till sin mamma.

  

Det är blött i skogen av allt hälsovådligt regn.

Så blött att men behöver metspö för att plocka svampar.

Fast detta är några gamla riskor som matte i alla fall inte tänkte plocka.

  

Det är klass på spagroparna!

Går att använda flera av dom som sjöar och simma.

Jag gillar sånt.

  

Men när vår Sörmlandsledsetapp ser ut så här så gillar inte matte det.

Hon tycker att jag som lyckas fynda det mesta kan leta reda på en liten båt

så kan vi lägga den i skogen åt vandrare.

Jag anser att människor ska lära sej att uppskatta skogsspa istället för att

gnälla.

  

Dags för tunnan igen eftersom jag passerade den.

Inga bekymmer, nu vet jag ju precis hur jag ska göra för att få loss den.

  

Underbar tunnrullning!

Tycker att alla hundar borde prova den sporten.

  

Efter tunnan så fyndade jag en skoj hink som jag inte fick behålla.

Skitmatte!

  

Istället så hämtade jag en dunk som jag gömde för ett tag sen.

Har gömt den på ett nytt ställe nu.

  

Här har jag lite bekymmer.

Jag har lyckats gömma två trasiga dunkar och en annan liten plastmoj på

samma ställe.

Hade vissa bekymmer med vad jag egentligen skulle roa mej med.

Till slut blev det en av dunkarna.

  

Hann med att påbörja avbarkning av ett träd också.

  

Nära bilen så stack jag iväg och fyndade en flaska.

Ludde tycker ju att jag ska samla ihop alla flaskor jag hittar och sen ska han, Kasper

och jag ha ett superparty när kolmilan i Skottvång tänds nästa år.

  

Köttbullar släng er i väggen!

Nu börjar vi snacka party!

Blev som vanligt ett himla liv på min överkänsliga matte när hon såg mitt fynd.

Fråntagen flaskan och en massa tjafs om olämpligt innehåll.

Gissa om jag jobbade hårt den där timmen jag var i skogen.

Sen var det åka bil som gällde.

Matte sa adjö till den trasiga TVn på soptippen och sen åkte vi till mina bästa

vänner hennes föräldrar.

Alldeles utmärkt för där var det lunch.

  

Jag bjöd mej på stuvade skärbönor och stekt fläsk.

Utsökt god hundmat.

Frånsett min portion så diskade jag noggrannt en kastrull och ett uppläggningsfat.

Sen var det passa bilen som gällde.

Tappade nästan räkningen på alla parkeringsplatser jag haft koll på idag.

Matte skulle visst till alla möjliga ställen i Eskilstuna.

Jag tycker att parkeringsplatser kan vara ganska skoj, finns mycket att titta på.

Enda orosmomentet är ifall matte ska virra bort sej i nån affär.

Idag gjorde hon det i alla fall inte, men klagade över huvudvärk i stället.

Nåt om att skogen är bättre än stan.

Sen på väg hem så hade jag tur.

Matte både bromsade och svängde på rätt ställe!!!!

  

Giah!!!!!!

Tyvärr ett alldeles för kort besök tycker jag.

Men vi fick i alla fall umgås ett tag.

  

Det blir mörkt snabbt.

Ena minuten var det ljust och när matte kom ut igen efter att ha varit inne

och umgåtts med onödiga Dahro och valparna så var det mörkt.

Blev bara en bild på mej och Giah.

Eller egentligen blev det många men bara en massa sudd.

Vadå, vi har faktiskt inte tid att vara stilla!!

Nu är jag trött och ska vila mej iform.

Imorgon kommer Jolina hit så då ska jag ta med henne till nån av alla mina

skogar.

 
 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

23 november 2009 18:57

Tjenamoss Sigge!!!!
Jädrans vad mycket hyss du har hunnit med i dag. Jag har bara softat. Jag e nog en riktig soffpotatis. Det regnar och blåser i Skåne så jag vill inte gå ut. Jag väntar helt enkelt på bättre tider. Jag får ju hoppas att det inte dröjer enda till jul.
Tjingeling Svamphunden vi hörs!!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

23 november 2009 19:16

Min M. är också gnällig ifall det är för blött ute. Blött i skogen och geggigt och lerigt på vägarna och åkrarna, säger hon. Sååå känslig!
Jaså, du har pasat bil idag. Ja det går ju an när man får kliva ut här och där och ha lite lajbans. Och det ser jag ju att du har haft!
Ha en skön kväll nu.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

23 november 2009 20:35

Oj, vad mycket du hunnit med idag. Verkar kul att meta svampar. Själv har jag mest lerat ner mig som vanligt idag. Matte är så förbaskat trött på att duscha lerig hund flera gånger om dagen. När det blir minusgrader ska hon och jag dansa glädjedans tillsammans och sen gå in utan att torka fötterna!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

23 november 2009 21:23

Vilken massa vatten, svamparna måste verkligen lära sig simma, hugaligen va blött. Det är ungefär som Dalälven den har svämmat över sina bredder, ser ut som i våras säger matte. Här är Tandån stor som en älv och har börjat gå upp mot ängen.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

23 november 2009 22:39

Så du samlar såna där grejer man tänder på? Akta dej väldigt noga för sånt. våram mamsing har jobbat med att ta ifrån människor och hundar såna grejer.
Ser ut som du har haft en trevlig dag.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Ludde

Ludde

23 november 2009 23:11

Bra att du lägger upp ett lager med lämpliga drycker till partyt. Jag får nog ta en vända i bo´n och se vad jag kan hitta. Hälsa Jolina!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

24 november 2009 07:32

Om det inte blir ett väldans skitväder har matte och husse lovat att ta med mig till Torgbodarna på lördag. Det ska bli spännande att träffa dig och kolla om du är en sån där kompis som jag morrar åt eller en sån som jag vill leka med. Ibland morrar jag först för att visa att jag är hanhund,men det vet du ju redan...
Morgonkramar från Julita

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

24 november 2009 10:42

Och vi som tycker att det regnat mycket hos oss. Men hos dig verkar det ju riktigt ha vräkt ner. Du har ju bra spagropar precis överallt. Vilken tur att du fick ha roligt både före och efter det du skulle passa bilen. Vi har haft lite dåligt i våra magar, men nu så är det bra igen. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

24 november 2009 13:21

Ser nästan ut som om eran skog håller på att drunkna....Men allt det där vattnet passar väl dej som handsken?!
Lacknafta tror jag man blir en kul grabb av faktiskt....men det är väl ingen risk för att man nånsin får prova!

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards