Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Utskrattad

Av Sigge Svamphund - 31 oktober 2009 17:50

Ytterligare några viktiga synpunkter har inkommit så jag börjar

med dom.

Griniga mattar och hussar ska förbjudas.

Vi hundar ska själva få välja om vi vill sova ute eller inne.

Fri tillgång till allt i Grisöronaffärer!!

Så kom jag själv på ett par viktiga saker

Mänskliga "måste göra saker" ska endast utföras när det passar oss.

När det kommer hälsovådligt regn så ska vi självklart inte

släpas ut och utsättas för hälsorisker.

Om det regnar så länge att blåsan tillslut blir full så ska vi ha

tillgång till hundlådor inomhus.

Här har det inte hänt så mycket av vikt idag.

Eftersom det är helg så fick jag inte åka till nån av mina skogar.

Matte tror att de är fulla med jägare.

Tur att jag har skog här hemma där det inte fanns en jägare idag.

Grejade med mina vanliga hundgöromål en hel del.

  

Men titta vem som kom på den lilla vägen!

Jolina var ute och rastade sin mattes pappa.

Passade självklart på att umgås med henne.

  

Kollade om Jolinas mattes pappa var bra på innkastning.

Klart godkänd så han är min senaste bästa kompis.

  

Hade en del dragkamper med Jolina också.

Ser fram emot många såna nästa vecka.

Sen skulle ju våra tråkmänniskor gå åt varsitt håll.

  

Matte konstaterade att det är sommar igen.

Lupinerna blommar.

  

Matte har ju slutat plocka svamp.

Eller hon slutar varje dag säjer hon.

Fast när jag markerade två såna här blomkålssvampar då fick de följa med hem.

Märkligt, härom dagen hörde jag att det inte skulle vara fler såna heller.

  

Här är jag utsatt för hemska grova hotelser.

Visst är det väl olaga hot att påstå att om du så stoppar en klo i det där

leriga stinkade vattnet så hamnar du i tortyrkammaren!

Vågade inte spaa där, matte kunde ju gjort allvar av hotet och tagit fram

vidriga schampooflaskan också.

  

Fick hålla mej till såna här löjliga vattenpölar.

Går ju inte att få till bra inpackningar där inte.

Trodde att jag skulle få gå till nån av mina sjöar.

Nädå, matte hade saker att göra.

Så några bad blev det inte för de där tråksakerna skulle göras medan det var ljust ute

så hon skulle se ordentligt vad hon gjorde.

Tråkmatte!

Jag somnade och drömde en massa trevliga saker.

Vaknade tvärt av att en hund skällde i mitt hem och en gapskrattande matte.

Fanns ingen annan hund hos mej.

Jag hade visst råkat prata i sömnen.

Skitmatte att skratta ut mej för det.

Men hon påstår att jag såg så rolig ut när jag for upp hastigt och tittade efter

den skällande hunden.

Personligen så kände jag mej mest förolämpad.

Om ni bara visste vilket elände jag har på nätterna med matte som både pratar i

sömnen och dessutom är uppe och gör underliga saker medan hon sover.

Kanske ska börja skratta ut henne jag också.

När jag sen skulle gå ut så kom det hälsovådligt regn.

Utsläpad och utsatt för hälsorisker.

Mänskliga ursäkten, men det regnar ju bara lite.

Spelar ingen roll om det är lite eller mycket, det är lika farligt.

 
 
Ingen bild

malte o snokas

31 oktober 2009 19:17

matte brukar skratta åt oss också när vi moffar o har oss i sömnen. det har hänt att vi med moffar så hårt att vi vaknar av det o tror att det är nån annan hund o flyger upp i fönstret för å kolla vad det var för otäcking! vi håller oxå med i ditt hunduppror! vi vill varmt rkomendera den lista vi försökte ge till mormor när hon passade oss i somras men matte sa att vi lurades...

 
Hillman

Hillman

31 oktober 2009 21:59

Ja, här regnar det inte men det kommer ner iskristaller, från dimman som har frusit. Det är inte skönt, jag känner mig lite ur slag idag och fryser, kanske hundsnuva på gång. Ska krypa ner under en filt men var tvungen att se vad du haft för dig.

Matte har varit ute och läst på din hemsida, som vi länkas till när du är inne och skriver hos oss, jag blev lite beklämd när matte läste att du inte haft det så lätt. Vilken tur att du fick en riktig matte till sist, som såg dig som den underbara hund du är.

Sen tycker nog jag att hon är lite fisig, som inte lät dig spa-a, men det klart du blir ju inte ren sen om du inte får simma i någon sjö efteråt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

31 oktober 2009 22:27

Hihihi, inte lätt när man väcker sig själv - jag vet, för det har jag också gjort nån gång. Men för det mesta är det matte som väcker mig. Tycker att hon skulle hålla sig alldeles stilla när jag sover. LITE hänsyn kunde hon väl visa!
Kika in på mattes sida, där finns ett par bilder. Jag undrar så vad det är helikoptern har i sitt snöre när han flyger över oss om och om igen!! Tänk om han tappar det!!

http://www.belof.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

31 oktober 2009 23:44

Kan du be matte förklara hur blomkålssvampen smakar? Nu har våran mamsing gått igång igen.!!!!!
Och du, akta dej för sopkvasten, haha.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

31 oktober 2009 23:44

Nog drömmer jag spännande saker ibland och ett och annat gny och skall blir det. Jag har nog inte vaknat av det, men husse och matte gör visst det... Svansvift!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Myrra

Myrra

1 november 2009 15:16

Jag och Tindra håller också med om det mesta! Det där med oändlig svampsäsong kanske inte riktigt passar oss alla... Fast de som VILL borde få svampjobba jämt förstås!
Jag brukar springa i sömnen och voffa, säger matte. Tror jag inte ett ögonblick på.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Giah

Giah

1 november 2009 19:19

Jasså det är dags för Jolinda att komma till dig igen...Hoppas ni får mycket skoj tillsammans :)
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards