Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Inga bilder idag

Av Sigge Svamphund - 24 oktober 2009 18:01

Jag ägnar mej mest åt VAM.

Alltså vård av gnällig matte.

Hennes nos rinner och huvudet värker säjer hon.

Lyckades i alla fall få med henne på en runda i skogen.

Eftersom matte påstår att hon håller på och snyter ut hjärnan

så hade hon naturligtvis kameran kvar hemma.

Klantmatte!

Fast det hände inte så mycket värt att ta bilder på heller.

Jag ägnade mej mest åt spagropar.

Jobbade lite som svamphund och då insåg jag att hon inte mår bra.

"Visst Sigge, duktig kille, varsegod godis, men svampen får vara kvar".

Plockar inte matte svamparna då är det nåt som är fel.

Tänkte gå min dunksamlarrunda men så blev det inte.

Stod jägarbilar i skogen så det blev en annan väg istället.

Passerade sjön och passade självklart på att bada.

Om matte hade nåt vett i skallen så skulle hon också slänga sej i och simma.

Jag drabbas ju aldrig av rinnade nos och värkande huvud.

Fullt övertygad om att alla mina bad håller bacillerna borta!

Fast jag gjorde ett jättebra fynd tyckte jag.

Hittade faktiskt ett avgassystem till min bil.

Tro inte att matte uppskattade det.

Nädå, för rostigt, säkert fel modell och en massa andra invändningar.

Tänk att människor har så svårt att sätta värde på ordentligt hundjobb!

När jag släpade ut matte på eftermiddan så träffade jag en människovalp.

En perfekt halvstor som ville busa med mej.

Blev dagens höjdpunkt eftersom matte är dötråkig.

Bara hålla till på soffan ihop med en massa snorpapper och gnäll om att

inte må bra.

Hoppas att hon är bättre i morgon så det kan hända lite mer.

Nu ska jag försöka kolla vad alla ni andra hittat på för skoj saker.


 
 
Ingen bild

malte o snoki me matte

24 oktober 2009 19:25

oj oj då stackars matte! jobbigt o va sjuk med en "svampaktivletandesiggepojkehund". hoppas kvällen blir lite mysig där i soffan bland alla snorpapper! med hopp om snar bättring skickar vi de slafsigaste gospussar

 
Marianne

Marianne

24 oktober 2009 21:18

Jag förstår att matte inte känner sig särskilt intresserad av varken svamp eller inpackningar just nu. Har man snuva och huvudvärk så är faktiskt soffan en av de bästa platserna att befinna sig på.
Ha det gott och jag hoppas matte snart kryat på sig.

http://www.ekoxenskennel.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

24 oktober 2009 21:25

Krya på sej matte
pussar

http://lagottoflickorna

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

24 oktober 2009 21:52

Din matte borde ligga och vila sig och bara ta korta promenixar med dig, så du får göra ettor och tvåor. Det är synd om din matte, låt henne ligga på soffan och värm riktigt mycket på henne. Många tasskramar och slafspussar ska det var för då blir mattar bättre.

Taxkramisar och krya på dig kramisar till din matte.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

24 oktober 2009 23:24

Det är väl inte dina vilda grisar som smittat matte? Jag är tacksam om dom får vara kvar i dina skogar för jag tycker nog bara om små söta skära kultingar... Sköt om matte ordentligt nu så att hon blir bra. Pussar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

24 oktober 2009 23:53

Mattar ska hålla sig i soffan, när dom är sjuka! Säger min matte. Och då ska hundar bara gosa lite medlidsamt. Eller nåt sånt. Säger hon också.
Okej, ibland vet hon vad hon talar om, så det är kanske bäst att ta det säkra före det osäkra här. - Håll dig lugn Sigge, och låt matte vila! Desto fortare kommer hon återigen att börja plocka svampen du hittar!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

25 oktober 2009 01:11

Men stackars matte!! Du får pyssla om henne och ligga och berätta lite gamla "spahistoier" och andra tunnrullnings minnen;)
Hälsa matte att ngt är på gång här hemma....ett fasligt liv på en maskin i köket;) men i morgon om allt slår väl ut ska det kanske bli klart!.....glöm inte att rösta på min blogg
Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

25 oktober 2009 07:28

Inte roligt när dom är sjuka. Bara hon blir frisk snart, och uppskattar dina fynd. Men säg åt hon att vila det måste man göra, annars blir man inte frisk. Här vräker regnet ner, så nu försvinner den centimeter snö som har kommit. Det känns inge skoj att vara ute, vi får ta och hitta på lite inne aktiviteter. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

25 oktober 2009 18:28

Usch, för att vara sjuk! Stackars din matte! Ja, det är ju inte lätt att vara hund heller i sådana lägen men du får försöka muntra upp sjuklingen så gott det går så hon blir frisk fort! :)

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards