Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Dejtat hela dagen

Av Sigge Svamphund - 26 september 2009 17:50

Oj,oj vilken dag jag har haft!

Började lugnt och stillsamt med att jag gick till min närmaste sjö

för att ta enn gäng simturer.

Hade hört talas om dejt på eftermiddagen och ville ha pälsen i trim.

  

Här är jag på väg ur sjön efter ett av alla dopp.

Efter att ha badat en massa så skulle jag gå en sväng i skogen nära sjön.

I skogen kom min polare Ollie.

Mycket trevligt.

Medan våra mattar ägande sej åt en massa mänskligt tråkprat så blev det

ännu bättre.

  

Min före detta schäfergranne Bella dök upp.

Mycket trevligt för det var väldigt länge sen jag träffade henne.

  

Hon och Ollie hade aldrig träffast men de blev kompisar de också.

Jag är faktiskt så mycket gentlehund att jag tillåter mina killpolare att

prata med mina tjejer.

  

För övrigt så var jag just då ganska upptagen med att kolla om Bellas husse

fotfarande var bra på att kasta pinnar.

Jodå, det var han.

  

Med mycket möda och stort besvär så blev det en bild på oss alla tre tillsammans.

Vi var tillsagda att ligga bara för att det skulle finnas en chans att vi skulle

fastna alla tre.

Att Ollies matte och Bellas husse står alldeles utanför bild och distraherar oss det

kan vi ju tala tyst om.

  

Sen gick vi tillbaka till sjön allihopa.

Bella har varit lite feg vad det gäller att bada.

Men jag lockade ut henne i vattnet och hon badade massor.

Känner mej mycket  nöjd med att jag fått henne att inse alla badandets fördelar.

Ollie badade han med, men det fastnade aldrig på bild.

Så gick vi en promenad innan det var dags att skiljas åt.

Var hemma och vilade ett tag och sen var det åka bil som gällde.

  

Hamnade här hos min tjej Nelly.

Matte hade lovat att jag skulle komma och försöka muntra upp Nelly.

Hon har ju bott tillsammans med gamla surgubben Arnold.

Men förra helgen så blev han akut sjuk och vandrade över  Regnbågsbron.

Nelly har bara deppat och knapp haft lust att äta eller göra nånting.

Men när jag kom så blev hon jätteglad.

Vi busade först massor hemma på hennes tomt.

  

Bra husse och matte har hon också för de har en stor samling med

vattenkannor.

Självklart hade jag lektioner med Nelly i hur man bäst busar med såna.

Hon lärde sej snabbt.

  

Sen tog matte med oss och gick till skogen ett tag.

Hade ännu mer skoj i skogen med pinnar och annat.

Bara för att imponera så visade jag framtassarna som svamphund också.

  

Eftersom Nelly deppat så mycket hade hon inte lika mycket ork som vanligt.

Som den gentlehund jag är så satt jag beskyddande vid hennes sida medan

hon vilade.

  

Tillbaka hemma hos Nelly så hittade jag en vattenkanna av ny modell.

Ganska liten men väldigt bra.

  

Bildbevis på att tjejerna faller för mej.

Så här skulle jag ha det jämnt.

En snygg brud som ligger framför mina tassar.

Har hört att jag ska åka tillbaka till henne i veckan.

Hennes husse och matte tyckte att det var så skönt att jag kom och satte fart

på Nelly så hon är sitt gamla vanliga jag.

Jag är alldeles utmattad nu efter denna intensiva dag.




 
 
Ludde

Ludde

26 september 2009 19:15

Vilken mysig dag du har haft! Riktigt snällt av dig att hälsa på Nelly och busa lite med henne. Hoppas hon får tillbaks orken också.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Giah

Giah

26 september 2009 20:01

Vilken tur att du kunde få Nelly att leka lite och må bättre!!!
Jobbigt att mista en familjemedlem...Då är det bra med gentlehundar som du som ställer upp ;)

Nospussar Giah

http://www.belgarhuset.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

26 september 2009 20:20

Ja det är ju det vi alltid har sagt du är en superkille. Hoppas att Nelly känner sig mycket piggare. Vi däremot har mindre lycka med tjejer. Idag ville vi ju leka med Ebba, hon vill säkert också. Men blir alltid sten sur på oss, bara skäller och morrar. Undrar vad vi gör för fel, eller är det så att vi bara känner småtjejer som är rädda för oss. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
lollo/ozzy

lollo/ozzy

26 september 2009 20:41

Min matte har köpt salvor av din matte som är bra för mina små tassar.Sen köpte hon som är bra för henne oxå.
alla nöjda och belåtna.Ha det så gott.
Kram!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

26 september 2009 21:09

Vi säger bara, alla tiders kille
lördagspussar

http://lagottoflickorna

 
 Anna med flock

Anna med flock

27 september 2009 06:23

Bra att du kunde muntra upp Nelly lite, du får ta anställning som terapihund ;)

http://timsevimse.blogg.se

 
Truddelutt

Truddelutt

27 september 2009 09:32

Vilklen välgärning (eller vad det nu heter) du gjort! Vilken tur att Nelly har dig! Blev nästan lite rörd när jag läste om Nelly och dig. *ler*

Vet du att du har en väldig tur att du inte möter mig i skogen om du räknar med att man ska kasta pinnar till dig. HIHI. När jag var ute i svamskogen sist så mötte jag en hund som var helt galen i pinnkasteri. Fick kasta och kasta men tyvärr så kom aldrig pinnen längre än några meter. :) Förstår inte riktigt hur man kan få iväg en pinne långt. Inte min grej.

Ha en trevlig söndag!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

27 september 2009 09:56

Vad du har det bra, dejting hela dagen snygga tjejer oxå, de går inte av för hackor. Du vet inte hur bra du har det, vi fick minsann inte träffa några tjejer. Det där badet får du ha för dig själv, det är höst nu och inte alls badtemperatur, så i det fallet är vi inte det minsta avis.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

27 september 2009 15:55

En sån massa hundkompisar du har, Sigge! Vi träffar nästan aldrig nån här ute i vår skog. Det är bara jag och Tindra jämt. Vad snäll du var med lilla Nelly som var ledsen!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Stella och Doris

Stella och Doris

27 september 2009 16:58

Kan nog inte finnas något bättre än att bli uppmuntrad av dig om man är lite ledsen..

Förstår att du är trött, du har ju fullt upp!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

27 september 2009 17:29

Vilken dag du haft! och vilken tur att Nelly har dig!! Du är en riktig drömkille du!

http://www.kattarina.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards