Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Sigge Svamphund - 20 september 2009 18:00

Har haft en alldeles vanlig hunddag.

Matte klagar över att hon är trött men jag släpade i alla fall med henne

till skogen.

Hon brukar ju bli piggare där.

Eftersom jag inte gjorde så mycket igår så hade jag massor med

energi idag.

Letade efter spagropar men hittade inte en endaste sån.

Vill ha hälsovådligt regn!

  

Jobbade hårt som svamphund.

Här sitter jag och väntar på belöning.

Klantmatte hade glömt att ta med köttbullar så jag fick bara Frolic!

  

Där det är torrt så ser trattkantarellerna ut så här.

Alldeles söndertorkade!

Fast jag nosade upp mycket fina också.

  

Så hittade jag en ny kompis.

Det där suddiga svarta är mitt ena öra.

Så ska det föreställa min nos också.

Men min tilltänkta kompis ville inte alls umgås med mej.

  

Här är den utan mej.

Alltså en kopparödla.

Trist typ som bara låg där utan att vara ett dugg intresserad av min bekantskap.

Jobbade mer och sen badade jag en hel del i den där sjön som matte har

undanhållit mej.

Matte kom på att den sjön är bra för det växer massor med tranbär i sjökanten.

Vi ska tydligen plocka såna framöver.

Kan hon ju göra då.

Jag tänker bada.

På väg hem så blev jag väldigt orolig.

  

Matte stannade här.

Där ska matte inte släppas in.

Det är 5000 kvadratmeter kläder och matte går alltid vilse där.

Har hört historier om hur hon gått totalt vilse ihop med människovalpen Oliver

och kom tillrätta när Olivers föräldrar hittade dom.

Jag såg alltså framför mej hur jag skulle få tillbringa flera dagar i min bil

medan matte skulle virra runt i affären i lika många dagar.

Trodde inte ett ögonblick på hennes ord om kommer snart.

Fast hon kom ganska snart, hade visst bara gått bort sej två gånger innan

hon hittade ut igen.

Väldig tur att det är ytterst sällan som hon går in i den affären fast vi bor

baar några hundra meter från den.

På eftermiddan så gick jag en sväng i skogen här hemma.

  

Hittade en skoj illgrön pinne som jag roade mej mycket med.

Bra färg för matte kan inte skylla på att hon inte ser mina fina pinnar om de har

den färgen.

  

Testade en ny snygg ansiktsutsmyckning också.

Tänke om det skulle dyka upp nån snygg tik i skogen.

Tyvärr så såg jag inte en endaste hund där.

Men.............

Min polare Ollie bor ju nära skogen.

Sist så misslyckades jag ju när jag tänkte smita och hälsa på honom.

Men idag så överlistade jag matte.  

Jag drog i superfart raka spåret till Ollies hus.

In på tomten och hittade direkt en skoj leksak.

Bilden är jättesuddig men jag hade ju bråttom, var ju tvungen att hinna dit innan

matte.

Ollie var inte ute så jag rusade in i hans hus också bara för att visa att jag var där.

Behöver jag tala om att matte var mindre glad?

Fast Ollies matte säjer att jag visst får komma och hälsa på.

Ollie gillar ju att träffa matte eftersom han alltid år godis av henne.

Begriper inte varför hon gnäller?

Jag vet ju att jag är välkommen hos mina vänner och går inte matte dit med mej

så får jag väl sköta det på egen tass.

Imorgon så ska jag åka till människovalparna Oliver och Adam.

Mycket trevligt för jag ser fram emot en massa skoj bus med Oliver.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards