Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Har inte så mycket att berätta

Av Sigge Svamphund - 18 september 2009 18:15

Har egentligen inte så mycket att berätta om dagen.

Var i en skog och jobbade hårt som svamphund.

Matte bestämde sej för att hon skulle filma när jag letar trattkantareller.

Film nr 1 jag letade upp kantareller

Film nr 2 hittar en massa trattkantareller men matte satte sej på baken

och filmade himlen istället

Film nr 3 jag vimsade bara runt och glömde vad jag höll på med

Film nr 4 letade och letade, när matte tröttnat och stängt av då kommer jag

med en stor Karl Johan i munnen.

Ni vill inte veta vilka ord matte kunde!

Hon hade alltså haft chansen att äntligen filma när jag plockar svamp!

Den film som finns är den minst dåliga, fast även den är dålig.

Fast jag lyckas med att markera både trattkantareller och kantareller inom

loppet av några sekunder.

Tror det var sjätte försöket eller så.

Matte sa fula ord och raderade filmer på löpande band.

Var mest bara jobb i skogen fast jag badade självklart i två sjöar också.

  

Bildbevis på att jag jobbade hårt.

De stora svamparna är såna där mandelriskor som luktar och smakar skaldjur.

Gjorde inga skoj fynd idag.

Kan ju bero på att det inte finns nåt bra fyndställe där jag befann mej.

Sen var jag hemma och slappade ett tag.

På eftermiddan så gick jag och badade i min närmaste sjö.

På väg därifrån så träffade jag en ny hund.

En samojedkille.

Honom ska jag få träffa igen nånstans där vi kan vara lösa.

Våra mattar tror att vi kan ha skoj om vi slipper koppel.

Dessutom har han nyss blivit en "det" så när hormonstormarna lagt sej så

slutar han säkert att svära åt andra hanar.

Imorgon väntar en riktig tråkdag.

Vet att jag kommer att få passa huset ganska mycket.

Men jag vet också att vinnaren i min tävling kommer att avslöjas!

Kanske inte hinner besöka er alla för matte har en massa mänskliga tråksaker

att pyssla med i kväll.



 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

18 september 2009 19:47

Vilka fina svampar du har hittat i dag. Så kul med en ny kompis. Men vi tycker lite synd om honom att han har blivit en "hennom" som mamsen brukar säga. Ser fram emot vem som vinner
pussar

http://lagottoflickorna

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

18 september 2009 20:22

Snyggt Sigge!
Matte tycker att du visar din matte så bra var kantarellerna finns. Jag har också varit i skogen idag och hittat svamp med matte. Men det där med att markera och visa måste jag också lära mig säger min matte. (Fast då tycker jag att hon får visa mig hur hon vill ha det .... Annars kan jag ju inte veta hur jag ska göra. ) Ha det gott kompis!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Illerson

Illerson

18 september 2009 20:26

Vilken bra film, det syns jättebra att du visar matte var det växer svampar, matte hälsar att du är jätteduktig. Kul att du träffade på en hundkompis, kanske att ni kan leka sen nån dag. Du verkar i alla fall få lön för din möda, var det köttbullar på menyn idag?

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

18 september 2009 21:36

Åh, du är som vanligt helt suverän på att hitta svamp! Imponerande! Men, matte undrar stilla: Vad gör matten med all svamp?? Blir det svamp på längden och tvären varje dag??

http://tuna.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

18 september 2009 23:21

Du är allt bra duktig du, Sigge! Men inga fynd - tydligen var du i en sån skog som jag brukar gå i!
Jaså, dags för alla att få veta att jag vann den här gången också... nä, skoja bara! Jag VET ju inte det... Hm - för att vara riktigt ärlig så tror jag inte ens på det! Tror att jag och matte gissade för lågt. Eller för högt... :)

http://www.belof.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

19 september 2009 09:12

Ja nu har man ju fått bevis på att du är den bästa på att hitta svamp. Skoj med en ny kompis. Du har tur som får vara utan koppel. Jag fick sitta fast i ett snöre igår, för jag smet hela tiden. Vi fick ännu mera hälsovådligt regn igår, hoppas att det når dig så spagroparna blir fyllda. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

19 september 2009 09:44

Duktig du är Sigge, du ser så himla nöjd ut när du hittar svamp, tro det med god belöning :)

http://timsevimse.blogg.se

 
Storolillnosarna med matte Kerstin

Storolillnosarna med matte Kerstin

19 september 2009 09:53

Voff på dig Sigge!

Vi har smygtassat omkring här lite då o då, o vi är faktiskt lite avis på alla fina skogar du har. Vi har bara en hyfsad skog i närheten att gå i, och den är ofta redan "upptagen" av andra. Fast vår matte är ju lite lat och så.. Det finns säkert fler bra skogar, bara matte orkar leta reda på dom. ;)

Va duktig du är på att hitta svamp! Fast vi fattar inte riktigt vitsen (inte ens matte). Vi föredrar blåbär och hallon.

Vi tycker det är roligt att läsa om dina äventyr med massor med fynd överallt. Apropå det fattar vi inte var alla dessa dunkar (o andra märkliga saker i skogen) kommer ifrån egentligen?!!

Glada svansviftningar från oss
Keaton, Wilbur, Spirou o Gromit samt matte Kerstin

PS. Gromit var i veckan hos HÄSTMONSTER!! Han förstår din hästskräck fullkomligt. Huuva va läskigt det var! DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards