Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Har ångrat mej

Av Sigge Svamphund - 15 september 2009 18:18

Efter en god natts sömn så vaknade jag i morse och var

fortfarande övertygad om att jag skulle bli soffpotatis och

jättefet bara för att få min vikt i grisöron.

Matte släpade ju ut mej för morgontoaletten och passade samtidigt

på att prata med verkstan om däcket på min bil.

Tänkte ju självklart tillbringa resten av dagen i fåtöljen.

Men så viftade matte med köttbullepåsen.

Den är väldigt svår att motstå.

Köttebullepåse, svampkorg och jag stoppades in i min bil.

Sen körde matte typ hundra meter med nästan platt däck.

Jag satt kvar i bilen medan det kom dit ett nytt däck.

Sen körde matte mej till skogen.

Eftersom jag visste att köttbullspåsen låg i svampkorgen så

började jag jobba ganska omgående.

  

Krokodilsjön en septembermorgon.

Glömde alldeles bort det där att jag inte skulle motionera genom att simma.

Gick ju inte att motstå så jag tog massor med simturer.

  

Det här ska föreställa en normalt väldigt bra spabäck.

Om nån hund eller människa sett till hälsovådliga regnet så skicka genast hit det!!!!!

Jobbade hårt som svamphund ett tag och åt massor med köttbullar.

  

Skit med spagroparna!

De är torra alldeles utan vatten.

Gillar inte alls detta.

  

Detta är mattes senaste kompis.

Inte nog med att hon pratar med larver nu pratar hon med spindlar också.

Fast samtalet gick visst ut på att den skulle bo kvar i skogen och inte alls

följa med hem.

Stor och fin var den i alla fall.

  

Min favoritbäck i den skogen innehöll i alla fall lite vatten.

Roade mej där ett tag.

  

Hittade ett litet träd också som jag tränade en del med.

Efter att ha funderat en del så har jag kommit fram till att jag inte ska bli

soffpotatis.

Jag har alldeles för mycket att pyssla med i skogen.

Så var det nån klok hund som skrev att Giah kanske inte känner igen mej om

jag fullföljt planerna.

Det vore ju en ordentlig katastrof!

Räcker så bra med alla de där otrohetsresultaten som aldrig verkar flytta.

  

Här är jag tillbaka vid Krokodilsjön igen och funderar på att ta dagens hundrade

simtur.

Kanske ska förklara en sak till.

Ni som inte hängt med i bloggen så länge vet ju inte.

Krokodilsjön heter egentligen nånting helt annat.

Jag döpte den till det eftersom det suttit en skylt vid den som varnar för

krokodiler.

  

Här är det en gammal bild på skylten.

Den är numer försvunnen så krokodilerna har säkert flyttat.

Resten av dagen har jag fördrivit med vanliga hundgöromål.

Inga spännade saker alls.


 
 
Myrra

Myrra

15 september 2009 19:46

Nä, jag kunde väl tro det, Sigge! Någon karriär som soffpotatis är nog inte att tänka på! Du får äta upp dig med de där köttbullarna i stället. Jag har inte sett någon krokodil men idag träffade jag en kamel! Och en åsna!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

15 september 2009 22:14

Krokodiler? hade vi sett den skylten så hade vi inte badat där. Men kanske ändå, vi är inte SÅ bra på att läsa än, det sköter mamsen åt oss. Härligt att du har ångrat dej. Tror inte du hade gjort succé som soffliggare. Du måste ju se till att Giah känner igen dej.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Hillman

Hillman

15 september 2009 22:50

Jag förstår inte varför du säger att du inte gjort något spännande alls. Du har vart på verkstan med bilen, vart i skogen och letat spagropar, badat i krokodilsjön förresten att du vågar. Sen har du mage att säga att det inte hänt nåt. Skärp dig Sigge, du får ju göra massor av kul saker.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

15 september 2009 22:53

Bra att du slagit soffpotatisidéerna ur hågen man ska inte vara girig!!!!
Har du förresten sett att min matte och jag fyndar stort, så att säga. Brandbilar och sånt! Som kommer och går. Ute i skogen.

http://www.belof.se

 
Ludde

Ludde

15 september 2009 23:35

Bra att din bil rullar igen! Måste bi tungt att bära all svamp annars. Träna på med tunnrullning och trädflytt du! Muskler väger också en hel del...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

16 september 2009 07:13

Nope...har inte sett till nåt regn på länge...men det ryktades om att det kanske skulle komma idag, isåfall skickar jag det vidare till din spa-bäck!
Som sagt...jag ska jobba vidare på att bli svamphund....nångång!
Ha det gott!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

16 september 2009 07:46

Soffpotatis du, nej det skulle vi inte tro att du skulle kunna blir. Du som har nya upptåg varje dag. Tänk på oss som bara får ha upptåg på helgerna, fast ibland under veckorna givetvis. Idag har vi fått lite hälsovådligt regn, vi skickar vidare det till dig. För vi vill ha fint väder så vi kan åka till stugan. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Truddelutt

16 september 2009 08:03

Lovar att skicka regnet till din skog om jag ser det för jag vill inte ha det över mig!

Hoppas du får en bra dag ute i någon svampskog. Tar du ett dopp så kan du simma lite till mig oxå.

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

16 september 2009 08:56

Hihi, krokodil sjön ja det finns de som har humor. Det är nog någon som sett dig bada i sjön och tagit dig för en krokodil. Köttbullar det kan man inte motstå. Våra spadiken är också väldigt torra men det ordnar sig snart nu när det blir höst. Matte har spanat efter trattkantareller men inte hittar hon några. Kanske finss det inga i våran lilla skog eller så har matte inte dom ögonen.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

16 september 2009 13:51

Vad tråkigt att inte krokodilskylten sitter kvar, den var ju faktiskt lite rolig. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

16 september 2009 16:20

hihihi..vi såg en bild framför oss på dej som soffpotatis och vi kom genast fram till att du inte passar som det!!
Va bra att ni fick ett nytt däck så din matte slipper köra runt med ett som är alldeles platt=)

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards