Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Sigge Svamphund - 31 augusti 2009 19:09

Blev en mycket upptagen dag igen.

Först så hade jag träff i skogen med min bästa kompis mattes mamma.

Började med att jobba lite som svamphund.

Men tråkmänniskorna skulle ägna sej åt tråksysselsättningen plocka lingon.

Lingonplockning är dötrist om man är hund.

Här håller jag på och tigger till mej sista biten av mattes mammas macka.

Att jag nyss åt två egna mackor hade jag alldeles förträngt.

Förresten så var jag hungrig!

Ägade väldigt mycket tid åt att försöka träna mattes mamma i pinnkastning.

Hon var totalt obildbar!

Precis lika korkad som matte vad det gäller pinnar, kan kanske bero på att de är släkt.

Fick skäll när jag försökte stoppa en massa fina pinnar och kottar i hinkar och korgar.

Jobbade en del som svamphund i alla fall.

När det var klart i skogen så trodde jag att jag skulle åka hem.

Men inte.........

Hamnade i Eskilstuna hos människovalparna Oliver och Adam.

Idag var Oliver hemma, ja det var Adam också men han är ju oanvändbar.

Tog med Oliver och gick till ett bra ställe.

Här sitter Oliver och äter glass när han egentligen borde kasta pinnen han håller i.

Jo då han kastade pinnen och jag blev bjuden på glass också.

Så spelade vi fotboll ett tag.

Mycket trevlig sysselsättning.

Oliver visade att han kan hitta svamp.

Här sitter han med sitt fynd som är en röksvamp.

På väg mot nya viktiga saker.

Jag och Oliver har alltid väldigt mycket att göra när vi träffas.

Oliver tycker att jag ska släppa bollen omgående.

Han kan faktiskt säja åt mej att släppa men nu valde han den här varianten.

Tur att jag är en snäll hund.

Tillbaka hemma hos människovalparna så matade Oliver mej med min mat.

Bra service.

Jag får den stoppad i munnen och behöver bara tugga.

Så busade vi en massa i Olivers rum också.

Medan vi busade så lagade Olivers pappa Marcus mat.

Jag och matte blev bjudna på mycket smaskig mat där.

Så skulle jag åka hem efter en mycket lång dag.

Matte har tydligen nån ny böjelse.

Typ få alla att ligga bredvid hennes bil.

Marcus håller på att sätta fast det där avgassystemet lite bättre.

Oliver som är mycket läraktig kommer säkert snart att kunna göra det han också.

Hemma igen så hade jag fått post.

Med presenten så var det ett brev från Ville.

Han skickade en uppmuntran till mej.

Skrev om den stora empati han känner för mej nu när Giah har fått valpar och inte kan träffa mej.

Det här fick jag.

Jättesmarriga baconsnacks!

TACK SNÄLLA UNDERBARA VILLE!

Jag dejtade din tjej i går och du skickar present!

Jag blir alldeles rörd av alla mina HELT UNDERBARA bloggkompisar!!

Inte bara ni som senaste tiden gett mej en massa smaskigt utan även alla ni som troget hälsar på här och kommenterar.

Tänk att ni hela tiden återkommer till en enkel svamphunds öden och äventyr!

Ni alla läsare är guld värda för mej!






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards