Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Sigge Svamphund - 29 augusti 2009 18:29

Har tillbringat dagen i det där Skottvång igen.

På vägen dit så hade matte den goda smaken att stanna vid en av alla sjöar så jag fick mina dagliga dopp.

Väl i Skottvång så träffade jag flera av mina bästa vänner.

Kollade ett ställe där det brukar växa massor med svart trumpetsvamp men det var tomt.

Så kom bloggpoalren Sacco och hälsade på mej.

Här möts vi för första gången.

Fick present av hans matte.

Mycket trevligt med presenter.

Borde få såna varje dag.

Här har jag en del av presenten i munnen och har egentligen inte alls tid att umgås med Saccos matte.

Hade behov av att dra mej undan i avskildhet med presenten en stund.

I vänstra kanten skymtar Sacco som säkert ville ha det jag fick.

Sacco var på lite dåligt humör så vi hade ett visst avstånd till varandra.

Jag gick och njöt av presenten.

Utsökt gott grisöra.

Har faktiskt ett kvar som matte har undanhållit för mej.

Det ska inte bli kvar så länge om jag får bestämma.

Har ju hört att stackars Sacco har en väldigt snål tilldelning på köttbullar.

Bjöd honom på några där och så fick han köttbullar med sej.

Det ska inte snålas med köttbullar till oss hundar!!!

Så skulle det vara ett kort på oss tillsammans.

Som ni ser så var jag bara upptagen med grisörat.

Gällde ju att äta upp det snabbt så inte Sacco eller nån annan skulle få för sej att ta det.

När Sacco gick i väg med sin husse och matte så gjorde jag en hemsk upptäckt.

Ett vidrigt hundätande hästmonster!!!!!!

Jag skällde ut det så fort det rörde på sej.

Fullt övertygad om att det skulle komma och äta upp mej.

Vet att Sacco och hans människor hade hört mej några gånger.

Men hästmonster äter ju hundar och han skulle ju inte tro att han skulle kunna smyga sej på mej och sätta sina monstertänder i mej.

Ibland så sökte jag skydd så här hos Monica.

Tänkte att hon nog skulle försvara mej om monstret kom för nära.

Elaka oförstående matte påstod att det var nyttig fobiträning.

Ha, skulle vilja se henne tillbringa en massa timmar i närheten av fiskar som hon är så rädd för.

Hade mycket jobb med att hålla reda på monstret.

Träffade massor med snygga tikar också.

Den här blev jag extra kär i.

Men hon hade precis börjat lukta gott.

Hade gärna umgåtts mer med henne.

Men så var det människorna som alltid ska lägga sej i.

Blev inte alls så mycket umgänge.

Som sagt träffade fler, men de glömde matte att fotografera.

Klantmatte!

Hon skyller på sin höga ålder 120 eller nåt i den stilen just nu.

Efter denna dag är jag en mycket trött hund.

Nu ska jag vila mej iform inför morgondagen.

Då ska jag dejta Hunden Liza.

Ska ta med henne och hennes människor ut i en av alla mina skogar.

Bad, svampplockning, visande av bäck och en massa annat skoj ska det bli då.

Rapport i morgonkväll om det.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards