Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Sigge Svamphund - 28 augusti 2009 18:13

Idag har jag varit i en ny skog.

Matte satte mej i bilen o sen åkte vi.

Jag begrep ingenting när matte helt plötsligt svängde och började köra på vägen som ingår i min dunksamlarrunda.

Men hon hade bestämt att vi skulle långt bort i den skogen.

Har varit långt bort där förut men då har jag gått dit.

Att matte körde bil flera kilometer in i skogen beror på att hon åldras snabbt nu igen.

Idag är hon runt hundra år.

Alltså det är inte två veckor sen hon åt sista penicillinet efter fästingeländet.

Nu är det dags igen, samma symtom och "snygg" röd ring på ryggen.

Blir alltså människoveterinären nästa vecka för henne.

Vad matte säjer lämpar sej absolut inte för tryck.

När matte väl bestämt sej för att stanna så hittade jag omgående flera trevliga spagropar att greja i.

Det här är Flensjön.

En stor sjö långt bort i skogen.

Var länge sen jag besökte den så jag var tvungen att provsimma den ordentligt.

Jobbade en hel del som svamphund också för det fanns massor med svamp.

Här tänker jag till mattes stora fasa testa en ny sorts inpackning.

Som sagt det är tur att det inte går att lägga ljud till bilder för hon stod på andra sidan och sa fula ord.

Här syns lite av min senaste inpackning.

Spenatinpackning.

Mycket vårdande för pälsen.

Sån där spenat som människor äter funkar inte utan det ska vara spagropsspenat.

Sen fortsatte jag och matte på helt nya vägar.

Mitt ute i ingenting jättelångt bort i skogen vid en vik av sjön såg det ut så här.

Snyggt uppbyggd strand med stora kullriga stenar.

Efter en massa funderande kom matte på vad det är.

Det är ny vattenreglering mellan sjön där vi var och min närmaste sjö här hemma.

De förbinds genom vattendrag i skogen.

Självklart så var jag tvungen att testa badvänligheten och den var alldeles utmärkt.

Sen fortsatte vi ännu längre bort i skogen.

Matte skulle leta efter en stig som hon tror att hon hittade.

Fynd det finns precis överallt.

Kände återigen för tunnrullning men jag lyckades inte få ner tunnan från kärran.

Dålig service!

Tunnor ska finnas lättillgängligt åt mej!

Hittade en gammal lagård också.

Den har kanske lite renoveringsbehov.

Matte är ju envisare än en hel farm med röda grisar.

För vi hade gått långt och 100 åringar har visst dålig ork för det gick åt en del vila på vägen tillbaka.

På väg tillbaka så hittade jag en underbar bäck att greja i.

Den hänger ihop med den där vattenregleringen vid sjön för det är bara några meter till sjön.

Så stenarna som syns är delar av den gamla regleringen.

Släpade i alla fall matte tillbaka till bilen.

För att pigga upp henne så jobbade jag mycket som svamphund på väg tillbaka.

Resten av dagen har det inte hänt så mycket.

Men imorgon händer det saker.

Jag ska åka till Skottvång igen.

Troligen så kommer jag att få träffa schäfern Sacco där.

Så jag ska ta med köttbullar att bjuda på.

Kanske stöter jag ihop med flera bloggkompisar också.

Blir ingen svamp idag, hundaåringen orkade inte leta bilder.

Skitmatte kallas sånt för!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards