Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Sigge Svamphund - 21 augusti 2009 18:22

Trodde att jag skulle åka till nån av mina skogar när matte satte mej i bilen idag.

Jo, jag hamnade en kort stund i en skog jag sällan besöker.

Men så ringde mattes mobil och hon vände mot bilen igen.

Jag tyckte att det var en ovanligt kort skogsrunda.

Men så hörde jag de magiska orden.

Du ska åka till Giah!

Gissa vem som hade väldigt bråttom till bilen?

Började med en hel del bus på baksidan av hennes hus.

Men Giah börjar mer och mer påminna om en tunna i kroppen så hon är inte lika snabb som hon brukar vara.

Jag hade i alla fall med mej av torkade blodpuddingen och bjöd på den.

Så fick människorna för sej att de skulle ta snygga bilder på oss tillsammans.

Vi var inte alls intresserade av att sitta stilla och posera.

Matte har raderat mängder med misslyckade bilder.

Detta är visst den enda som möjligen kunde godkännas.

Blev en del race på Giahs gärde också.

Men nu kommer det att dröja massor med veckor innan vi får träffas igen.

Är bara en vecka kvar tills det där resultatet av Giahs otrohet ska komma till världen.

Jag försöker verkligen förtränga det.

Men när de är några veckor så ska jag få komma och träffa dom.

Måste alltså noga planera för allt som jag tänker lära dom.

Viktiga saker som spagropar t ex eller fyndletande eller svamphundsjobb eller simning eller.........

Som sagt jag kan nog ha många kurser med dom.

För väl ägna de kommande veckorna åt att leva på minnet av vår dejt idag och vänta på bättre tider.

Har för övrigt inte gjort så mycket.

Matte bara väntar på att Åskar ska behaga komma på besök.

Det är kvavt som bara den men ännu är varken regn eller Åskar i sikte.

Har inte ens badat idag.

Matte hade ingen lust att gå till sjön på eftermiddan eftersom hon tyckte att det blåste för mycket.

Vad jag tycker och behöver tas det minsann ingen hänsyn till.

För väl hoppas på en massa bad imorgon i stället.

SNÄLLA NI MED EGNA HEMSIDOR!!!!!

Skriv gärna adresserna till dom bland kommentarerna.

Hade ju länkar till många på föraa hemsidan.

Klant matte raderade utan att spar dom och jag ska få en länksida på nya sidan.

Tar väl en svamp igen.

Citronslemskivling.

Det är också en svamp som går att hitta nu.

Den känns lättast igen på sin slemmiga hatthud och den gula foten.

Precis som smörsoppen så bör man ta bort den slemmiga hatthuden redan i skogen.

Den växer allmänt i barr och bland skog under augusti och september.

En god matsvamp som med fördel kan blandas med andra svampar.

Det är helt normalt att den svartnar vid tillagningen och alltså inget farligt eller konstigt.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards