Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Sigge Svamphund - 10 augusti 2009 18:00

Vilken underbar hunddag jag har haft!!!!

Hade ju mina aningar igår när jag avlyssnade mattes telefonsamtal men vågade ändå inte riktigt tro på att jag hade rätt.

Människor kan ju få för sej att ändra sej.

Men inte idag.

Matte föryngras mer och mer och idag är hon visst bara 90 år.

Hälsning från henne, starkaste dosen Kåvepenin är en superbra föryngringskur!

Så det var in i min bil och sen åkte vi.

En alldeles unik bild!

Jag och Giah ligger ner!

Fast sanningen är att matte sa åt oss att ligga så det var inte alldeles frivilligt.

Självklart så busade vi massor.

Gäller ju att passa på nu för sen kommer ju Giah att vara upptagen med alla de där valparna som jag försöker förtränga.

Matte började med att sätta oss och så gå och gömma en skoj boll som vi fick leta efter.

Här har Giahs matte Gunbritt tagit över.

Långsamma människor, ska vi aldrig få ge oss ut på jakt efter bollen?

Jag brukar ju få pyssla med att leta gömda saker, men nu var det jobbigt eftersom det gällde att hitta den före Giah.

Sen blev det ännu bättre.

Min bästa kompis Monica kom.

Sånt kan bara innebära en sak.

Hamnade i en av alla mina bra skogar.

Här ägnar jag mej åt favoritsysselsättningen stoppa saker i Monicas korg.

Tog helledigt från svamphundsjobbet, gäller ju att passa på att umgås med Giah.

Kolla Giahs ben.

Snygg inpackning.

Begriper inte varför hennes matte pratade om tortyrkammaren.

Det här är ju bara lite fotinpackning.

Trots torkan så fanns det några få spagropar.

Underbart att äntligen få nyttja några sådana igen.

Har ju bara kunnat bada senaste tiden utan att göra bra inpackningar.

Människorna hittade en del svamp och matte hittade precis de hon var ute efter.

Men det är dåligt med svamp nu så det måste komma massor med hälsovådligt regn.

I Monicas fickor så växer det Frolic.

Så det gäller att hålla sej framme.

Tillbaka hemma hos Giah så skulle människorna återställa vätskebalansen.

Själv så avnjöt jag ett gott ben på gräsmattan.

Det är väldigt hett och kvavt så det tar på krafterna att dejta i massor med timmar.

Nu är jag en mycket trött men väldigt nöjd hund.

Hoppas jag hinner träffa Giah fler gånger innan de där som jag inte vill tänka på föds.

Imorgon så tänker jag påbörja min svampskola.

Är det några speciella svampar som ni vill se bild på?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards