Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Sigge Svamphund - 9 augusti 2009 17:43

Fortfarande är det alldeles för hett.

Hoppas att någon snart hittar knappen för värmesänkning.

I alla fall så kom människovalparna Oliver och Adam och hälsade på mej idag.

Mycket trevligt för Oliver bestämde att vi skulle gå till sjön.

Han fick välja mellan lekparken och sjön och valde alltså sjön.

Mycket smart människovalp.

Finns en stor gräsplan nära sjön så där busade jag och Oliver mycket.

Han är väldigt bra på pinnkastning nu så alla träningstimmar har gett resultat.

Här visar jag vägen till en av alla mina noga utvalda badplatser.

Hade fendern med mej för att träna Oliver.

Titta vad han kan!

Dessutom fick ha ut den i sjön så jag kunde bada.

Men Oliver förstår inte det där med simma.

Han sa att jag åkte i vattnet.

Adam har jag forfarande ingen nytta av.

Han bara hängde i nån skum sak på sin pappas mage.

Han är faktiskt 3,5 månader så det är hög tid att börja träna honom på allvar nu.

Alldeles på egen hand så kunde Oliver hitta bra pinnar som jag kunde busa med.

Perfekt jag behöver inte ens leta fram dom utan det gör han.

Hade en del dragkamper om fendern med Marcus.

Stark och vältränad som jag är så vann jag alltid.

På väg hem från sjön så visade Oliver en ny talang.

Han kan leta fynd!

Jag har inte ens haft en kurs med honom utan han letade alldeles själv och lyckades hitta en konstig moj.

Han har säkert varit hund i ett tidigare liv så lättlärd som han är.

Hemma hos mej så gjorde jag ett nytt försök att börja ha kurs med Adam.

Ingen framgång.

Människorna påstår att han är för liten och Oliver ville busa så jag gav upp.

Vi roade oss mycket på balkongen med en sprayflaska med vatten.

Oliver sprutade både på mej och på sej själv.

Sen fikade människorna så jag bjöd mej på smaskig glass.

Det tar på krafterna att ha kurser med människovalpar så sen har jag mest slappat.

Matte tror ju tydligen att jag är helkorkad.

Avlyssnade ett telefonsamtal och hörde hur hon pratade om att det var bäst att jag inget visste och inget säja.

Jag är ovanligt smart så jag vet precis vad som väntar i morgon, men låter matte tro att jag inget vet.

Angående min nya hemsida så fungerade inte en del länkar igår.

Tydligen spöken ifarten för de har funkar förut.

Men nu är de fixade och går till rätt sidor.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards