Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Sigge Svamphund - 8 augusti 2009 17:59

Kan någon stänga av värmen?

Det här här ju fullkomligt onödigt.

Jag kan inte ägna mej åt några vettiga sysselsättningar nästan.

Matte som idag "bara" är 150 år (inte illa att bli 30 år yngre på en natt!) svär också över hetta och torka.

Varje gång jag har gått ut idag så har jag gått hit.

Bruksdammen, min närmaste sjö.

På förmiddan hade jag min fender med mej och badade tillsammans med den.

Hade tur och träffade min polare Ollie som var ute i samma ärende som jag.

Han skulle också bada.

Tyvärr så fastnade vi aldrig på bild tillsammans, men det blev ett gäng gemensamma dopp.

Sen gick vi en promenad tillsammans också.

Tillbringade ganska mycket tid med att slappa sen.

Matte satt vid datorn och slet med hemsidorna.

Så var det dags att gå ut nästa gång.

Dags att bada igen.

Men nu tog jag med en annan badleksak.

Ombyte förnöjer.

Får i alla fall motion och avsvalkning av allt simmande.

Här försöker jag leka den av mej uppfunna leken "Gömma badleksaken så matte får leta".

Ibland fungerar det bra, men 150 åriga kärringar klarar inte att leta badleksaker.

Så hände det nåt.

Jag sprang på stigen, hade bråttom till nästa badplats.

Samtidigt som jag tar ett litet skutt så vrålar matte en massa otryckbar ord.

Jag såg aldrig huggormen, men det gjorde matte.

Låg mitt på stigen precis där jag hoppade.

Gissa om matte blev skakis men det hände ju som tur var inget.

Var nog tur att jag hoppade precis där och då.

Hemsidorna var det.

Min del är ganska färdig och på mattes fatts det massor.

www.skogsraets.se är adressen till mattes.

Äsch, försökte länka direkt till mina sidor också men det vägrar fungera.

Men klicka på Sigge Savmphund hos matte kommer ni dit.

Mycket är kvar att göra så det lönar sej att kika in lite då och då.

Glöm inte gästböckerna!

Imorgon så ska visst människovalparna Oliver och Adam komma och hälsa på mej.

Antar att det innebär en aktivare dag.

Höll på att glömma................

Har bytt omröstning så börja rösta igen.

Över 90% vill ha svampskola så det tänker jag börja med nån av de närmaste dagarna.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards