Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Sigge Svamphund - 2 augusti 2009 18:45

Har inte hänt så väldigt mycket i mitt eländiga hundliv idag.

Fast det blev en sån där bra morgon.

Min morgontoalett innebär att det var raka spåret till skogen.

Mycket trevligt.

Inledde med lite lätt morgongympa.

Den här gamla trädstammen låg alldeles fel så den släpade jag iväg till ett

mycket bättre ställe.

Dessutom tränade jag ju min vackra kropp ordentligt samtidigt.

Inte en dag utan slit och släp som svamphund.

Massor med kanatreller naturligtvis.

Men dagens fynd är dessa.

Svart trumpetsvamp, kan ju berätta att Kaspers matte är fullt övertygad om att matte trollar upp såna ur marken.

Matte trollar inte alls upp dom, jag letade reda på de här och matte påstod att jag var larvig som försökte markera svampar som ska komma om en månad.

Undrar när hon ska lära sej att jag faktisk alltid har rätt?


Eftersom jag var i skogen bakom Sagostigen så skulle jag ju sköta min bäck.

Alldeles för lite vatten nu igen!

Kunde använda den som spagrop men inte så mycket mer.

Blä, mer hälsovådligt regn behöver falla.

Jobbade ännu mer som svamphund och så ägnade jag mej åt en del andra viktiga hundgöromål.

Blev blåst på att gå till sjön för matte påstod att vi inte hade tid.

Dumt mänskligt påhitt det där med tid!

På Sagostigen så har jag ju min privata spabalja så jag roade mej med den istället.

Hemma igen så var det dags för passa huset.

Måste bli ett slut på detta eländiga passa huset,

Ska det passas kan matte göra det själv medan jag ordnar med viltigare saker.

När hon kom hem så hade hon ju naturligtvis träffat Lotta igen.

Och självklart hade den senila människan inte tagit med korv!

Men jag har hört att imorgon så ska jag få hälsa på hos Lotta.

Då ska matte ha med korv och filma korvapporteringen.

Jag personligen ser ju mest fram emot att få dejta jag.


Tillägg från matte.

Medan detta skrevs så ringde mamman till den hundbitna killen.

Det är polisanmält och hon har krävt att de handlar snabbt.

Polisen kommer antagligen att höra av sej till mej också.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards