Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Sigge Svamphund - 21 juli 2009 18:23

Idag så kom jag som vanligt till skogen.

Hade ju en del att ta igen eftersom jag missade den igår.

Här syns lite av den fina skogen som jag tillbringade några timmar i.

Det är rena trollskogen och med tur kan man skymta ett troll eller en vätte bakom någon mossklädd sten.

Bäst av allt är att den här skogen kommer alltid att finnas kvar för den är naturreservat, min och mattes ena sörmlandsledsetapp finns här.

Men idag var vi på andra ställen.

Slip och släp är det för jämnan.

Har letar jag svamp och hade som vanligt framgång.

Fast matte som alltid ska gnälla, gnäller just nu över att det bara finns kantareller.

Hon vill visst hitta andra svampar nu.

Suddig bild, men annan svamp.

Detta är en  jordstjärna.

Ingen matsvamp men en så kallad signalart som indikerar höga naturvärden.

Alltså att skogen är skyddsvärd..

Sen fortsatte jag med mitt vanliga svamphundsjobb.

Men jag måste ju koppla av också.

Fanns många underbara spagropar så min päls är i superskick efter alla inpackningar.

Har en nästansjö även i den skogen.

Perfekt för idag var den sjö.

Simmade massor i den och slapp mattes gnäll om inpackningarna.

Så var jag hemma och vilade ett tag.

Ute försökte det komma hälsovådligt regn hela tiden så jag hade tur som hann med skogen.

Men matte hade den goda smaken att skjutsa mej till Grisöronaffären.

Mitt allra sista besök i den.

Blev bjuden på smaskiga lammburgare och handlade en massa gott.

Så fick jag en aktiveringsboll också.

Bara för att jag är den allra bästa svamphund de har som kund.

Matte som inget begriper påstår att det nog är så att jag är den enda svamphunden som de har som kund.

I alla fall så gosade ägarna en massa med mej innan jag skulle gå.

Matte har lovat att när de öppnar sin nya affär i höst så ska hon skjutsa dit mej.

För bättre Grisöronaffär finns inte och då kan det vara värt att åka en bit.

Jag viftade extra mycket på svansen när jag sa hej då till allra bästa Grisöronaffären.

Hemma så testade jag aktiveringsbollen.

Ingen match att få godiset ur den inte.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards