Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Sigge Svamphund - 20 juli 2009 17:30

Haft en lite annorlunda men otroligt bra dag.

Jag har varken jobbat som svamphund eller badat!

Skulle följa med matte till Eskilstuna på förmiddan.

Hamnade hos människovalparna Oliver och Adam.

Mycket trevligt eftersom det var ett tag sen jag träffade dom sist.

Jag och Oliver busade massor.

Hade mycket skoj i hans rum.

Här håller han på och visar mej en massa leksaker.

Som hund kan man faktiskt ha mycket skoj med människovalpars leksaker också.

Adam han fattar fortfarande ingenting.

Jag försökte ge honom en boll men inte förstod han vad han skulle göra.

Vadå, han blir 3 månader på fredag så det är hög tid att träna honom nu.

Men han tyckte tydligen att jag var tråkig för han somnade istället.

Hade med mej blåbär och smultron till människovalparna.

Oliver var snäll och delade med sej.

Här tänker han ge mej ett blåbär.

Så var Marcus snäll och bjöd mej på smaskig skinka också.

När det var dags att lämna människovalparna så fick jag passa bilen på ett par ställen medan matte fixade med trista mänskliga saker.

Sen blev det väldgt bra.

På väg hem så hittade matte bromsen på bilen och kom ihåg att använda den.

Trodde knappt att det var sant.

ÄNTLIGEN GIAH!!!!!!!!!!!!!!!

Gissa vem som kastade sej ur bilen och hade väldigt bråttom.

Var ju flera år sen (eller om det nu var veckor) sen vi sågs sist.

Gissa om vi busade massor.

Hade ju massor att ta igen eftersom det var så länge sen vi träffades.

Hade dragkamp med Giahs husse också.

Var ju tvungen att visa att jag håller min kropp i trim även om vi inte dejtat på länge.

Som ni ser så beundrar Giah min styrka.

Giah ville inte vara sämre så hon hade också dragkamp med sin husse.

Hon verkar vara i bra form.

Nu hoppas jag verkligen att det inte dröjer evigheter innan nästa dejt.

Fast matte säjer att om Giah har valpar i magen då komer jag att få vänta alldeles för länge.

Fast jag försöker ju förtränga hennes otrohet jag.

Det där med valpar o sånt vill jag inte höra talas om.

Tyvärr så bestämde tråkmatte att vi var tvugna att åka hem.

Mycket dumt, jag kunde ha varit kvar fortfarande.

Just ja, mattes röda fästingbett.

Idag är fläcken nästan borta så det är nog lugnt, alltså ingen borellia.

Hade det varit det så skulle utslaget ha blivit större.

I morgon ska jag ha en alldeles vanlig skogsdag igen säjs det.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards