Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Sigge Svamphund - 19 juli 2009 17:48

Det skulle ju regna här idag.

Men när det inte börjat i morse så hade matte den goda smaken att skjutsa mej till skogen.

Inledde med att jobba en del som svamphund och göra trevliga inpackningar i ett par spagropar.

Fast det regnat så mycket så börjar det vara dåligt med spagropar.

Hittade flera av mina bra som var alldeles uttorkade.

Simmade bort inpackningarna genom en massa bad i Krokodilsjön.

Tur att jag både gjort inpackningar och sköljt ur dom för..........

Tittade vad jag hittade mitt ute i skogen!

En snygg Rodresian ridgeback brud!

Inte varje dag jag gör såna fynd inte.

Hon var ute och plockade blåbär tillsammans med sin husse och matte.

Eftersom jag är en gentlehund så kom jag på ett nytt raggningssätt.

Bjuda på köttbullar.

Kan jag rekomendera alla dejtingsugna hundar att testa, jag hade stor framgång!

Vi busade en massa med hennes husse också.

Han var bra på att kasta pinnar.

Som vanligt var ju jag snabbast och det var inte alla gånger hon hann med.

Men vi hade så skoj ihop att när jag och matte skulle gå vidare så tänkte hon följa med mej.

Lyssnade inte alls på sin husse och matte.

Jag har ju en oemotståndlig charm eller om det nu var köttbullarna.

I alla fall så bjöd jag på ännu mer köttbullar för att hennes matte skulle få tag på henne.

Fast jag kunde ju ha tagit henne med mej.

Jag fortsatte jobba, men det är så äckligt kvavt att det var jobbigt att vara i skogen.

Men kantarellerna växer precis överallt.

De på bilden växer på en stubbe.

Ibland när jag hade letat upp svamp så var jag tvungen att sätta mej och vila.

Var ju länge sen jag hade tid att fynda.

Men när jag sysselsatt matte med svampplockning på ett ställe så kollade jag runt lite.

Hittade ett litet gult rör som jag roade mej med.

Det var faktiskt skönt att komma hem från jättekvava skogen och lägga mej på balkongen och slappa.

Ännu har varken hälsovådligt regn eller Åskar kommit.

Matte hoppas på att Åskar ska komma på ett riktigt långt och ordentligt besök ikväll.

Till sist.

Matte behöver lite tasshållning.

På bilden är det en del av hennes arm.

Där den stora röda fläcken är så satt det en fästing för ett par dagar sen.

Med otur så är det borrelia.

Det har matte redan haft tre gånger och vill visst inte ha det en fjärde.

Håll era tassar för att den försvinner så hon slipper åka till människoveterinären och få penicillin.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards