Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Sigge Svamphund - 18 juli 2009 18:15

Som vanligt så skulle jag åka till en av alla mina skogar idag.

Förstod att det skulle bli en långrunda när jag såg matte fixa med kaffe och mackor i morse.

När jag kom till skogen så kom min bästa kompis Monica också.

Men hon hade glömt det viktigaste hemma.

Göran var inte med till min stora besvikelse.

Alltså ingen som plaskar i spagropar tillsammans med mej eller kastar massor med pinnar.

Fick greja alldeles på egen tass i alla utsökta spagropar som jag hittade.

Ja,ja det går ju bra det också.

Årets första hjortron.

Detta innebär nog att jag och matte ska ut och leta på myrar framöver efter mera.

Hittade bara några stycken idag.

Kom till min bra sjö mitt i skogen.

Var länge sen jag simmade där så det kändes som ett mycket viktigt uppdrag.

Här sitter jag i sjökanten och bara väntar på att nån av människorna ska kasta ut en pinne som jag kan simma efter.

Monica hon pysslade med allt annat än begripa att hon skulle kasta pinne i sjön åt mej.

Leka med mobilen är inte viktigt i min värld.

Kan det bli så mycket tydligare vad jag vill?

Men trots att jag la pinnen på hennes ben så förstod hon inte.

Usel bild, men efter mycket jobbande så fattade Monica äntligen vad jag ville.

Här kommer jag tillbaka med den lilla pinnen och tänker fortsätta min kurs i

"konsten att underhålla en svamphund".

Lyckade faktiskt några gånger till.

Det var jättehett i skogen så det mesta gick i lusfart.

Dåligt med svamp var det också, men jag jobbade i alla fall lite grann.

Jag blev törstig av allt jobbande och grejande med alla viktiga hundgöromål.

I spagroparna så får jag inte i mej så mycket vatten.

Här blir jag istället serverad vatten i en kåsa.

Syns inte på bilden men det står fältjägarna på den.Mycket passande text tycker jag.

Självklart så åt jag egna mackor också.

Kollade några ställen där jag brukar hitta rödgul trumpetsvamp, men matte säjer att det dröjer minst en månad innan det är dags för såna.

Min nästansjö var fortfarande en sjö så där badade jag också mycket.

Plus ytterligare en sjö.

Nu är jag en trött hund efter en varm dag i skogen.

Matte påstår att i morgon ska det bli lugnt för det ska komma hälsovådligt regn.

Kan det ju göra bara jag slipper att gå ut.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards