Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Vilken badbrud!

Av Sigge Svamphund - 30 juni 2009 17:32

Trodde att det skulle bli en tråkdag.

Var så hett och kvavt redan i morse att matte upplyste mej om att jag skulle få hålla mej till närmaste sjön idag.

Alldeles för varmt för att åka bil nånstans.

Skulle gå och bada på förmiddan och då hände det.

På väg dit så träffade jag en snygg labradorbrud som också skulle till sjön och bada.

Eftersom jag är en gentlehund så visade jag Moa vägen till alla mina bra badplatser.

Vilken badbrud jag hade turen att träffa.

Hon kastade sej glatt ut i vattnet vid alla badplatser som jag visade.

Här är vi ute och simmar tillsammans vid min bra badklippa.

Visst är hon snygg min senaste tjej?

Labradoren Moa

Känns mycket bra att få dejta eftersom det var ett tag sen sist.

Giah har ju dessutom varit borta och varit riktigt otrogen.

Hon har troligen en massa valpar i magen nu.

Vi tillbringade lång tid vid sjön så vi hann med lite mer än bara bada.

Här har vi en intressant diskussion om viktiga hundsaker.

Moa har precis kommit till samhället där jag bor så jag hade mycket att informera henne om.

Vi ägnade oss åt att simma ikapp också.

Jag vann alltid.

Med alla timmar av simträning jag har bakom mej så är jag supersnabb i vattnet.

Ibland tävlade vi om att hinna först till min badleksak och andra gånger att hinna först till en bra pinne.

Jag lånade till och med ut min badleksak till Moa.

Normalt är jag väldigt rädd om den.

Men nyinflyttade snygga brudar måste jag ju vara extra trevlig mot.

Efter ett par underbara timmar så var vi tyvärr tvugna att skiljas åt.

Jag hoppas verkligen att vi kan dejta flera gånger vid sjön.

Resten av dagen har jag mest slappat eftersom det är ännu vidrigare ute.

Matte är mörkgrön av avundsjuka på alla er som bor neråt i landet.

Hon har sett att ni har en massa underbar åska.

Snälla alla hundar där nere kan ni inte vifta på svansarna så åskan och regnet når Sörmland?????

 
 
Myrra

Myrra

30 juni 2009 18:55

Man får väl gratulera då - till nya tjejen! En riktig kalaspingla ser det ut som - och ädelt labradorblod har hon också. Som jag. Fast hon har lite mer bara;)
Dom får gärna skicka lite regn och åska hit också. Pust!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

30 juni 2009 19:35

Men va kul!! - Det där med Giah tog ju liksom lite slut, men vem vet framöver... Fast du Sigge - mister du en står dig tusen åter säger visst dom där tvåbenta! Och här har du ju hittat en riktig själsfrände ju!!! Nyinflyttad och allt!!! Troligen har du många intressanta både diskussioner och exkursioner att se fram mot! :)

http://www.belof.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

30 juni 2009 19:57

Ni verkar ju gjorda för varandra!!!

http://www.kattarina.se

 
Torsten

Torsten

30 juni 2009 21:21

Vet INGEN som kan ragga som du....!!!
Heta dagar med bad och brudar...låter som en bra dag!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

30 juni 2009 21:32

Vilken tur du då verkar ha, brudarna vi träffade idag. Antingen skällde dom eller så var det morrning. Vi väntar väl tills nästa gång då kanske vi är uppskattade.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Timse

Timse

30 juni 2009 21:34

Vilken kanontjej du hittade som ville bada en massa!

Matte hälsar att det var dummt och slarvigt av henne att låta mig bada med halsbandet på även om det sitter väligt tight, hon brukar ta av det om vattnet är djupt (vid grunda bäckar och så där jag bottnar brukar det få vara på) vi ska tänka extra mycket på att ta av det framöver!

Matte vill inte ha åska, hon är visst lite rädd för det, man visst...lite svalare vore skönt....pust!

http://timsevimse.blogg.se

 
Stella

Stella

30 juni 2009 22:44

Åhhh Sigge, kan jag inte få komma till dig ett tag, jag vill oxå bada och ha kul, här finns inte ens tillstymmelse till spagropar, livet är orättvist!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

30 juni 2009 22:45

Jag säger dådet Sigge...DU är en heläkta gottegris!! Badar och brudar och ...allt du kommer på!!!
Här hjälper det inte att blåsa någon åska för här är varmare än H-vete. Jag blev dragen runt i skogen idag med men när min förare sa -ska vi gå hem satt jag fart minsann.
Matte hälsar att paketet kom och undrar självklart om ni fått något tillbaka??
Tusen tack för tuggpinnarna, det var precis vad jag behövde efter skogen.

http://marno.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

30 juni 2009 23:38

Haloj Sigge!!! Saknar dig!!! Jag får INTE leka med några killar för tillfället har matte bestämt :( INGE KUL!!!!
Dahro är oxå sur inte ens han får leka med mig...
Vi sover t.o.m på olika våningar nu :(

Fast Otiz var en jättefin kille vi lekte mycket tillsamans...Det blev lite konstigt för rätt vad det var satt vi fast i varandra rumpa mot rumpa...Matte höll i mig och sa att jag skulle stå stilla...LÄNGE...Jag gillar ju att röra på mig så det var inte så kul...Skulle bli valpar då hoppades matte...Vi får se...

Vilken fin tjej du träffat ;) gillar ju att bada med...
Jag hoppas jag snart får träffa dig igen
Nospussar Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Hillman

Hillman

30 juni 2009 23:57

Vilken snäll jycke du är som lånar ut dina leksaker, men du har rätt tjejer måste man var snäll åt. Här är det svalare nu ikväll, bara 16 grader varmt så nu går det an men då dyker dessa förbaskade myggor upp. Här uppe har vi såna där stickmyggor, du vet såna där som fäller ut snabeln och attackerar som bombflygplan. Nej, nu måste jag snart gå och slagga, börjar kännas lite segt, efter en lång dag.

Nattiskramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

1 juli 2009 05:56

vad roligt att du hittat en ny badtjej=)
Nej vi vill inte ha åska då jag Älsa är rädd när det smäller! Men visst är det för varmt för oss hundar...vi ligger mest och pustar i skuggan nu..hoppas att vi får bada i slutet av veckan..Älsa måste vänta lite med det för hon har ju sina utslag som vi hoppas försvinner snart...men på torsdag ska jag duscha i ett special schampo...så då sa matte att jag lika gärna kan få simma före och duscha sen...ska duscha 3 ggr/ vecka nu i början...så trist=(

http://leonland.bloggagratis.se

 
Siri och Zelda

Siri och Zelda

1 juli 2009 09:41

Vi hoppas oxå att det är svalare på fredag, så att vi äntligen ska få träffas;-)Vi gillar att bada så favoritbäcken och en sjö låter toppen!!!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Hunden Liza

Hunden Liza

1 juli 2009 17:43

Det är ju helt underbart med en badkompis. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

1 juli 2009 23:18

Vilken snygg badbrud! När jag var på badet i dag var det en golden där och badade men jag hade fullt upp med puttifrånpåsen. Glatt plask, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards