Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 26 juni 2009 16:39

Fortfarande alldeles för varmt här.

Börjar med ett par bilder sen i går kväll.

Glömde att ta med min bandyboll till skogen.

Men det går precis lika bra att busa med såna här småpinnar.

Var ju lite svalare så jag orkade göra en del i alla fall.

Jobbade lite som svamphund och nosade upp en massa små kantarellvalpar.

Kvällens behållning en ljuvlig spagrop.

Fortsätter det här vädret så kommer spagropar snart att vara en bristvara igen.

Behöver jag upplysa om att matte var mindre lycklig över mitt kvällspaande?

Så till dagen då.

Hade tur och matte körde mej till en bra skog.

Jag har en bäck och två sjöar väldigt nära varandra och inte så långt att gå i hettan heller.

Här ägnar jag mej åt att ta en massa simturer i den ena sjön.

Mycket skönt och uppfriskande.

Kontrollerade självklart alla spagropar.

Här är en mindre variant men den var väldigt bra.

Jobbade en del som svamphund.

Mängder med kantarellvalpar och så hittade jag såna som blivit kantareller så det blev varsin macka till mej och matte.

Men om det ska bli kantareller av alla småvalparna så måste det snart regna.

Redan börjar det vara väldigt torrt i skogen.

Efter svamphundjobbet var det väldigt skönt att svalka tassarna i bäcken jag har där.

Det här tycker jag är en perfekt kombination.

Simma och göra inpackningar samtidigt.

Vad matte sa vill ni inte veta.

Kan ju säja så mycket som att hon inte alls gillade kombinationen.

Gnäll och stinkade lerigt äckelvatten!

Inte alls!

Det lukatde gott och var välgörande för pälsen.

Fick bada massor i den andra sjön för att bli av med inpackningarna.

Ser ni mej?

Jag står och smyger bakom ett träd och funderar på att testa en ny badplats i bäcken.

Testade och den utföll till full belåtenhet.

Resten av dagen har bara gått i badets tecken.

Nu ska jag passa huset.

Matte ska hjälpa min favoritgranne med nåt, säkert nånting som de egentligen inte klarar utan mej.

Blir nog inga besök hos er andra i kväll eftersom jag inte får använda datorn ensam.

Imorgon ska jag passa favoritgrannen så det kanske är på sin plats att jag vilar mej i kväll.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards