Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 22 juni 2009 18:11

Har haft en hård dag.

Först följde jag med matte till Eskilstuna för att hon skulle göra nånting.

Passade på att hälsa på människovalparna Oliver och Adam.

Blev mycket bus med Oliver.

Här håller vi på med en av hans bollar.

Grejade väldigt mycket med den och några andra.

Oliver har vätskepaus och jag har hittat en annan bra boll.

Idag lärde jag Oliver hur man kastar ut godis som jag kan leta efter.

Han lärde sej på en gång så det höll vi på med tills det var tomt i mattes fickor.

Människovalpen Adam han bara ligger och existerar.

Har ingen nytta av honom ännu.

Men snart borde jag kunna börja träna honom.

Efter människovalparna så fixade matte ett par saker och sen åkte vi till skogen.

Matte skulle greja på vår ena Sörmlandsledsetapp.

Jag jobbade hårt med att prova alla spagropar.

Bäcken på väg till skärmskyddet var i alldeles utmärkt skick så där var jag mycket.

Självklart så badade jag ordentligt från alla mina bra badplatser också.

Här sitter jag vid skärmskyddet och har tråkigt.

Har bara badat typ hundra gånger och tråkmatte har inte alls tid att kasta pinnar i vattnet åt mej.

Det här höll hon på med.

Skruva fast en pil på en stolpe så människor ska hitta till toaletterna vid skärmskyddet.

Den förra stolpen med pil har nån idiot antagligen eldat upp.

Nu är stolpe och pil på plats och jag kunde återgå till det viktiga jobbet att bada i sjön.

Jobbade massor som svamphund också.

Det finns hur mycket kantarellvalpar som helst så om nån vecka blir det hårda tider.

Förhoppningsvis har de vuxit från valpstadiet till vuxna kantareller då.

Passerade min privata skrothög fyndhörna också.

Valde länge innan jag bestämde mej för hinken som syns bakom mej.

Hade mycket skoj med den.

Alla hundar borde ha såna här fyndställen i sina skogar tycker jag.

Nu är jag en väldigt trött hund efter att ha hållit igång precis hela dagen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards