Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 21 juni 2009 17:44

Som vanligt var jag i en av alla mina skogar idag.

Allt hälsovådligt regn har verkligen gjort underverk med spagroparna.

Kolla denna.

Så stor att den till och med rinner ut på vägen.

Kunde faktiskt simma där den var som djupast.

Sånt gillar jag.

Hittade några miljoner med spagropar i olika storlekar.

Sen jobbade jag som svamphund.

Mina små kantarellvalpar hade vuxit och blivit kantareller.

Ännu bättre att det finns några hundar nya kantarellvalpar också.

Tog vägen förbi Krokodilsjön.

Långsamma människor som ska titta på en massa oväsentligt.

Låg på bryggan i evigheter och väntade på att matte skulle behaga komma.

Sen badade jag massor från alla mina bra badplatser.

Efter baden så jobbade jag mer som svamphund.

Kommer kantareller på ännu fler ställen och så letade jag upp en björksopp av bara farten också.

Min stora favoritspagrop som höll på att försvinna är i utmärkt skick igen.

Roade mej mycket i den.

Styrk av bad, spagropar och korvbelöning vid svamphundsjobbandet så tyckte jag att matte kunde kasta pinnar åt mej.

Klena människa!!!

Jag hittade vad jag ansåg vara en alldeles perfekt liten pinne.

Nädå, hon vägrade kasta den åt mej.

För tung, för lång och alla möjliga fel!

Vaddå, jag bar den ju utan problem i munnen.

Tror jag ska skicka henne på styrketräning.

Hemma igen så var det ju självklart tvunget att komma hälsovådligt regn en stund.

Detta är min macka!

Årets första med nystekta kantareller på.

Suddig bild men när jag käkar svampmacka så går det undan.

Kan verkligen rekomendera alla hundar att bjuda sej på svampmackor.

Ni hundar som tänker leta svamp ska kräva svampmacka.

Imorgon väntar en mycket upptagen dag har jag hört.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards