Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 20 juni 2009 18:00

Här har det då inte hänt mycket idag.

Kom hälsovådligt regn i morse ett tag.

När det behagade sluta falla så åkte jag till en skog.

Skulle ju leta kantarellvalpar för att kanske kunna få årets första kantarellmacka.

Fanns inte en endaste kantarellvalp i skogen.

Ingen annan svamp heller så jag blev blåst på kantarellmackan.

Ägnade mej åt pinnar istället.

Här har jag placerat en snyggt på en stubbe och väntar på att matte ska fatta att den ska kastas åt mej.

Jo hon fattade så jag ägnade mej åt pinnjakter.

Fullkomligt urusel bild (mattes kamera håller på och drar sin sista suck).

Men jag stod stillsamt och spaade i en bra spagrop när pinnen kom flygande.

Mattes senaste påhitt för att få mej att sluta göra inpackningar.

Inte finns det nån sjö i den skogen heller så jag kunde inte ta några bad.

Hemma igen så ösregnade det i flera timmar.

Alltså sov jag bort en massa tid.


När det äntligen slutade så gick jag till sjön.

Här har jag hittat en lämplig pinne och tänker ta några trevliga simturer.

Så mycket mer har det inte hänt idag.

Hoppas att det händer mer i mitt hundliv imorgon.

Känner mej ganska uttråkad just nu.

Av Sigge Svamphund - 20 juni 2009 08:53

Så där nu är den där midsommarafton över.

Började dagen med att gå och bada i min närmaste sjö.

Matte som aldrig plockar blommor gjorde helt plötsligt det.

Tänk om jag vetat vad som väntade.

Ska detta vara nåt för en hanhund?

Hade förträngt att jag brukar råka ut för detta på midsommar.

Fick vänta alldeles för länge på att åka till ön.

Var tvungen att vara kvar på land medan människor sprang runt en sån där midsommarstång.

Människovalpen Oliver skaffade sej ett nytt trevligt intresse.

En vägkon.

Jag gillar ju såna så jag tror att jag ska ta med mej honom nångång och leta upp en massa så kan vi roa oss ihop.

Människovalpen Liam kom också så jag tränade honom i pinnkastning.

Han börjar fatta så lite fler träningstillfällen så kommer han nog att bli en ypperlig pinnkastare.

Helt plötsligt såg himlen ut så här.

Stora svarta moln på andra sidan Mälaren och åskan mullrade.

Kom hälsovådligt regn en stund.

Så innan jag skulle till ön så fikade människorna.

Jag bjöd mej självklart på en massa smaskigt fikabröd.

Väl på ön så ägande jag mej åt detta.

Bada tillsammans med min fender.

Blåste mycket så jag fick kämpa bland vågorna.

Hade kurs med Oliver.

Tyckte att det var på tiden att han lär sej att kasta fender åt mej.

Jodå, han kan i alla fall få iväg den en liten bit ut i vattnet.

Sen började det regna och åska igen.

Var alltså tvungen att vara inne.

Bjöd mej på en massa korv och köttbullar när människorna åt.

Sen var det bara att vänta på att det skulle komma lite mindre med hälsovådligt regn så det skulle gå att ta sej över sjön utan att bli dyngsur.

Så här såg det ut när jag äntligen skulle hem.

Fortfarande en massa hälsovådligt regn.

Människovalparna Oliver och Adam är jättetrötta, Marcus är dyngsur efter att ha skjutsat en massa människor över sjön.

Ja,ja till bilen kom jag och hem också.

Väl hemma så hade det nästan inte regnat nånting här.

Nu ska jag ta itu med min hunddag.

Matte pratar om att vi ska kolla kantarellvalpar på ett ställe.

Fast jag har redan jobbat som svamphund på morgonen.

Nosade upp en massa sån där nejlikbroskskivling.

Rapport om dagen kommer som vanligt till kvällen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards