Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 18 juni 2009 17:43

Bläääää vilken tråkdag!

I morse trodde jag att jag skulle få besöka Grisöronaffären.

Fick följa med matte till Flen och då är ju besök där obligatoriskt i min värld.

Bara det att hela Sörmland hade bestämt sej för att åka till Flen vid samma tidpunkt som jag och matte.

Fanns inte ens parkeringsplatser utan jag fick passa bilen som stod synnerligen felparkerad medan matte var i nån trist affär med människomat.

När hon kom ut så fick jag höra att Grisöronaffären kunde jag glömma.

Matte var folkilsken och hade huvudvärk.

Dessutom vägrade hon försöka leta parkeringsplats igen.

Visst jag har grisöron kvar men nåt gott hade jag säkert kunnat köpa.

Blev lovad att få gå till skogen istället.

Bara det att när jag skulle gå dit så började det regna!

Hann med ett par snabba dopp i närmaste sjön sen ville jag gå hem.

Blir inga bilder på mej idag utan ni får se några andra i stället.

Den här bilden är i våran lokaltidning idag.

Människovalparna Oliver och Adam tillsammans med sina föräldrar Marcus och Cissi.

Minns ni den där blivande hostmedicinen av granskott?

Idag ser det ut så här i burkarna och det är dags att sila bort granskott och citroner.

Men nu är nästa granskottprojekt ställt.

Gissa vad det ska bli av detta!

Granskott, citroner, vatten och socker.

Ska stå några dagar i kylskåpet nu.

Så måste jag ju visa er en annan sak.

Mattes nya örhänge.

Av någon outgrundlig anledning så uppskattade matte inte alls örhänget.

Fästingen blev snabbt bortryckt och begravdes i toaletten.

Usch, vilket tråkinlägg detta blev.

Men imorgon är det midsommarafton och då ska jag åka till mina bästa vänner mattes föräldrars ö.

Gissa vad jag tänker ägna midsommaraftonen åt?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards