Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 16 juni 2009 17:42

Idag äntligen så fick jag dejta Leonbergerbrudarna.

Var ju evigheter sen sist.

Sheba började ju lukta gott då så människorna bestämde att det inte skulle dejtas på ett tag.

Här är hon Sheba som var mitt stora intresse idag.

Jag vill redan nu varna känsliga läsare för en bild längre ner i detta inlägg.

Cleo måste gå i koppel eftersom hon har som (o)vana att sticka och komma tillbaka när det passar henne.

Men jag hade som sagt bara ögon och nos för Sheba idag jag.

Hade inte tid med nånting annat nästan.

Ett par snabba dopp i Bäverbäcken bara.


Hade inte ens tid att leta godiis i konstiga mojen i skogen, det fick Sheba göra.

Att jag var fasthållen just då kanske vi ska tala väldigt tyst om.

Sheba har liksom inte slutat lukta gott ordentligt.

Så varning för kommande bild!

Vadå, spagropar?

Jag hade som synes viktigare sysselsättningar för mej.

Ägnade nästan hela promenaden åt just detta.

Hade matte vetat att Sheba fortfarande luktar lite så hade det inte blivit nån dejt idag.

Hörde när vi skildes åt att nu kommer jag inte att få träffa dom på läääääänge.

För det är snart dags för Cleo att börja lukta gott och matte tänker inte utsätta varken sej själv eller mej för detta igen.

Hörde talas om att det kan dröja till hösten!

Som om inte det räckte så får jag inte träffa Giah heller nu!

Hon har börjat lukta gott.

Alltså skulle vi ju verkligen träffas men hennes matte tänker köra henne till nån annan fullkomligt onödig hane.

Jag kommer alltså att vara alldeles ensam och övergiven.

Inga brudar att dejta!

Nån som vill träffa mej?????????

Efter att ha varit hemma en stund så tyckte matte att jag skulle gå ut.

Hörde nåt om att kyla av hormonstormarna.

Fattar ingenting?

Det blåste inte och solen var framme.

Här är jag på väg till avkylningen och bråttom har jag.

Hit skulle jag.

Bruksdammen, min allra närmaste sjö.

Matte inbillade sej att jag skulle få annat att tänka på.

Självklart så badade jag massor.

Men var fortfarande ganska frånvarnade i skallen.

Dagens enda svampfynd.

Dessutom så var det matte som gjorde det.

Skäms nästan för att erkänna det, måste ju vara rädd om mitt rykte som svamphund.

I alla fall så är det en ostronskivlingsvalp.

Ni vet såna som jag hade på bild härom dagen.

Passerade idrottsplatsen och där var det nån stor bouletävling.

Min favoritgranne var där och skötte en massa korvgrillning.

Jag smörade självklart till mej en korv.

Titta noga på den här bilden för det kommer nog aldrig mer att hända.

Jag är på väg hem och korven den har jag absolut inte tid att äta.

Alltså bar jag korven hela vägen hem och lät den dessutom ligga nån timme i matskålen innan jag faktiskt åt upp den.

Matte pratar om att det var mina hormoner som orsakade det.

Alltså att jag blir alldeles kollrig av att Sheba fortfarande luktade gott.

För övrigt så tycker jag att det är skoj att ni är så många hundar som gillar mitt förslag från igår.

En del av er vill ju inte simma, men eftersom jag har massor med sjöar och badplatser så finns det såna som man kan vada ut från också.

Vi måste ta kommandot över vår pälsvård!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards