Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 12 juni 2009 18:19

Ni hundar som tror att jag aldrig vilar utan bara jobbar.

Idag har det varit slött, slappt och likgiltigt hela dagen.

Började regna i morse när jag var ute och gjorde min morgontoalett.

Då fick jag faktiskt gå in och trodde ju att jag skulle slippa gå ut mer idag.

I alla fall så länge som det kom hälsovådligt regn.

När matte inbillade sej att det regnade mindre då släpade hon minsann ut mej.

Det regnar och jag vill inte vara ute.

Ett rent under att jag sluppit onödiga kopplet.

Här var det bättre.

Det växer en massa små träd tätt vid stigen till sjön så jag skyddas i alla fall en del från hälsovådliga regnet.

Bada eller inte bada det är frågan.

Faller ju mängder med regn och jag är ju dyngsur.

Äsch, sjövatten kanske minskar risken för alla skador som regnet orsakar mej.

Blev en simtur men bara en.

Sen hade jag väldigt bråttom att komma hem igen.

Största delen av dagen har jag tillbringat så här.

Legat i min fåtölj och drömt om bättre tider.

T ex alla spagropar som kommer att bildas nu, all svamp som snart ploppar upp ur marken och en massa andra trevliga saker.

Fast självklart har jag ju helt mot min vilja och utan hänsyn till min hälsa släpats ut i regnet ett par gånger till under dagen.

Hoppas att det blir en bättre dag i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards