Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 10 juni 2009 17:53

Har en liten fundering denna kalla mulna dag när det hälsovådliga regnet av och till faller från skyn.

Är det någon som vill veta resultatet av min tävling?

Medan ni funderar på om ni verkligen vill det så kan jag ju tråka ut er med min hunddag.

Blev skjutsad till en av alla mina skogar på förmiddan.

Dagens första fynd!

Fanns två mogna smultron så det blev ett till mej och ett till matte.

Mycket gott!

Dröjer nog inte så länge innan det finns massor som jag kan smaska i mej.

Ägnade mej mycket åt detta.

Var ju vid en av alla mina sjöar så det gäller att passa på.

Dagliga simturer är ju ett måste.

Kollade av diverse spagropar också och hälsovådliga regnet har gjort nytta.

Fler och fler börjar bli användbara.

Här är det en sån där nästansjö ibland.

Just nu var det mest spa mitt i allt högt gräs.

Vattnet luktade helt underbart och var väldigt lerigt.

Hade det inte varit för att jag skulle passera sjön igen så hade tortyrkammaren väntat på mej vid hemkomsten påstod matte.

Matte hittade en massa fina granskott.

Här plockar jag granskott på det effektiva hundsättet.

Ta en gren i munnen och slit loss den.

Mattes sätt att bara ta lite är och där anser jag vara alldeles för ineffektivt.

Går mycket fortare att ta hela grenar.

Svamphundjobb idag också.

Två såna här björksoppar hittade jag.

Matte såg dom inte utan funderade på vad jag höll på med när jag snyggt markerade dom.

Det är ju jag som är svamphund här alltså hittar jag svamp!!!!!

Trevligt detta att det kommer fler och fler svampar så jag får jobba.

Hörde nåt om att kanske titta efter kantareller på ett ställe i morgon om hälsovådliga regnet håller sej borta.

Hoppas att den här stackars snoken har det bra i sin ormhimmel.

Alldeles platt och nedtryckt i gruset på vägen.

Efter skogen så blev jag skjutsad till Grisöronaffären!

Mycket trevligt.

Shoppade en del grisöron och kycklingburgare.

Hörde nåt om belöning eftersom jag var så duktig och markerade björksopparna.

Förutsätter att matte från och med nu fyller sina fickor med korv och köttbullar.

Hälsovådliga regnet sätter ju fart på svampen.

Sen har jag mest slappat och tuggat på ett smaskigt grisöra medan det kommit ännu mera regn.

Jaha, har ni bestämt er?

Vill ni veta vem som vann?

Ja, ja det är väl bäst jag berättar frö annars får jag väl hundombudsmannen på mej.

34 olika gissningar har det blivit.

Det har gissats på allt mellan 25 och 674 murklor.

Vinnaren är bara en murkla ifrån rätt svar.

Trea blev Camilla som gissade på  256 st

Tvåa blev Hunden Lizas matte med 276 st

Rätta svaret är att jag nosat upp 278 st i år. Alltså ett ganska uruselt murkelår.

VINNAREN ÄR

*
*
*
*

GRATTIS STELLA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hennes gissning var 279 st.

Till alla er som kämpade och inte lyckades denna gång.

Detta med gissningstävlingar är så skoj så ni kommer att få nya chanser framöver.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards