Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 8 juni 2009 18:17

Oj, vilken hunddag jag har haft!

Visste ju att jag skulle åka till Eskilstuna och träffa människovalparna Oliver och Adam idag.

På väg till Eskilstuna så hände det......

Äntligen Giah!!!!!!!!!!

Matte kom både ihåg att bromsa och svänga på rätt ställe.

Inte en dag för tidigt eftersom vi faktiskt inte har träffats på evigheter!!!

Började med att busa en massa på hennes tomt medan människorna ägnade sej åt en massa pratande och jag vet att matte minsann umgicks med han onödiga Dahro,

Hade inte tid att bry mej om det eftersom jag var full upptagen med Giah.

 

Sen gick vi till Giahs skog.

Mycket trevligt för vi jagade pinnar och ägnade oss åt en massa andra trevliga hundgöromål.

Giah får ofta stå och posera på stenar.

Visst är hon snygg min tjej?

Tänk det växte ett köttbulleträd där.

Måste vara nån annan klimatzon för här har jag inte sett såna på länge nu.

Jag hade egentligen inte tid med spagroparna, men ett gemensamt spa

hade vi i alla fall.

Hörde att Giahs matte pratade om att det är jag som har lärt henne att spaa.

Självklart man ska dela med sej av sina kunskaper.

Här försöker jag rädda Giah från tortyren.

Hon var så lerig om benen (läs snygga inpackningar) att hennes matte försökte tortera henne.

Jag kastade mej fram och högg efter vattnet allt för att Giah skulle slippa.

Men tyvärr så lyckades hennes matte tortera henne.

Jag var tvungen att skiljas från henne och åka vidare till Eskilstuna.

Var först hos mina bästa vänner mattes föräldrar.

Mycket trevligt för matte fick mat där och jag bjöd mej på alla smaskiga korvrester.

Mätt och belåten så åkte jag vidare till människovalparna.

Människovalpen Oliver hade nyss vaknat så vi började med att busa inne en stund.

Han är jätteduktig på att kasta nu så jag har verkligen lyckats uppfostra honom.


Sen var vi ute och busade massor.

Här tycker Oliver att jag dricka vatten ur en nappflaska.

Avstod och använde vattenskålen istället.

Oliver tyckte att jag skulle testa hans rutchkana.

Jag avstod faktiskt.

Tror inte den riktigt passar hundar.

Passade på fika också.

Det här är människovalpen Adam.

Han är fortfarande ganska oanvändbar i min värld.

1,5 månad är han nu så det är dags att börja uppfostra honom.

Nu är jag en väldigt trött hund.

Tävlingen får fortsätta ett par dagar till.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards