Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 6 juni 2009 18:14

Idag har jag haft en lite annorlunda dag mot mina vanliga hunddagar.

Åkte iväg med matte i morse till ett ställe där jag aldrig varit.

Blev överlycklig när Giahs bil cokså kom dit.

Trodde ju självklart att det äntligen var Giahdejt på gång.

Sprang flera varv runt bilen men ingen Giah inte.

Bara hennes matte och min bästa kompis Monica.

Giah var hemma och passade sin husse och den där onödiga Dahro.

Ägnade ganska mycket tid åt detta.

Passa en röd liten bod där Monica satt och stickade bland annat.

Fast jag hade fullt upp med att titta på massor med människor och hundar.

Var ute och försökte utöka min stora bekantskapskrets några gånger.

Men sen.........

Matte sa att vi skulle gå en liten bit bort så skulle jag få träffa nån.

Kolla vem som väntade på mej!!!!!!

Min bloggpolare Hunden Liza.

Ni som missat hennes blogg hittar henne bland mina länkar.

Mycket trevligt att få träffa en snygg bloggande tik i verkligheten.

Här håller jag på och kollar om hennes husse är en blivande bästa kompis.

Jo han var bra på att busa så han är absolut en bästa kompis.

Liza kan minsann dansa med sin husse hon.

Eller så var det så att hon i rena upphetsningen över att träffa mej hoppade på sin husse.

Jodå vi kunde faktiskt ta det lite lugnt också.

Typ ligga ner i flera sekunder.

Lizas matte utsåg jag också till bästa kompis.

Hon busade med mej alltså är hon invald i min enorma skara av bästa vänner.

Tyvärr var vi tvugna att skiljas åt efter ett tag.

Liza skulle åka hem och jag skulle återgå till att passa Monica och Giahs matte Gunbritt.

Ville om du är orolig så pussade jag bara lite på Liza, vet ju att hon egentligen är din.

Träffade den här tjejen också.

En Faraohund som matte tyvärr glömt namnet på.

Hon visste inte om hon ville busa med mej eller skulle vara rädd för mej.

Såg ju massor med mer hundar men kunde ju inte umgås med alla.

Eller jag hade kunnat göra det, men det tyckte inte matte.

Passade på att gosa en hel del med Monica också.

Fick egna mackor och matte var så snäll att hon köpte en korv till bara mej.

Inget tjafs om att dela med nån människa inte utan jag fick hela alldeles själv.

När jag åkte hem så hade matte den goda smaken att stanna vid en sjö så jag kunde bada en massa.

Jag är en väldigt trött hund nu men innan jag somnar ska ni få receptet på

hostmedicinen.

Hostmedicin av granskott

Finns inga egentliga mått men burken på bilden rymmer 3 liter.

Börja med granskott, fyll på ungefär lika mycket strösocker och 2-3 citronskivor, granskott, strösocker och citron igen.

Varva så tills burken är full.

Sätt på tättslutande lock.

Låt burken stå soligt i ett fönster t ex

Efter 1-2 veckor är granskotten bruna (ser ganska äckliga ut) strösockret är upplöst och en massa vätska har bildats i burken.

Sila ifrån granskott och citroner och häll vätskan på flaska.

Förvara svalt i kylskåp.

Vid hosta, ta en eller två matskedar upprepas vid behov.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards