Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 3 juni 2009 17:59

Idag äntligen så kom jag ut på en ordentlig skogsrunda.

Är ju flera dagar sen sist.

Antingen har det varit för hett eller som i går en massa hälsovådligt regn.

Matte drabbades av ett anfall av arbetslust och skulle frisera träd och sånt på Sörmlandsleden.

Nåt om att vandrare inte ska få grenar i ansiktet.

Här bidrar jag till arbetet genom att bita av grenar.

Tycker att det är minst lika effektivt som den där grensaxen som matte släpade på.

Hade en hel del jobb med att släpa iväg allt hon bara släppte på marken också.

Kan ju inte bara jobba utan måste koppla av också.

Vad är bättre avkoppling än en liten spagrop?

Gick inte speciellt bra att få till några vettiga inpackningar men får vara glad för det lilla eftersom spagropar just nu är ganska sällsynta,

En av mina bäckar hade faktiskt ganska mycket vatten så där grejade jag självklart ordentligt.

Jobbardax igen.

Matte klippte sly och jag släpade bort det.

Sånt som kallas samarbete va?

Eftersom vi skulle till skärmskyddet så passade jag naturligtvis på att bada massor i sjön.

Var ju tvungen att ta igen att det inte blev några simturer igår.

Ni slipper badbilder på mej idag.

Klantmatte hade inte kommit ihåg att ladda kamerabatteriet så det gällde att tänka på varenda bild.

Kameran talade hela tiden om att batteriet skulle bytas.

Allt måste jag hålla reda på.

Ena minuten var det strålande sol och i nästa såg himlen ut så här!

Det vräkte ner en massa hälsovådligt regn!

Tur att vi var vid skärmskyddet.

Här sitter jag i det och studerar det hemska regnet som vräker ner.

Mycket skönt med tak så jag slapp bli utsatt för det.

Våt var jag ju redan efter allt badande.

Men det är ju skillnad på vatten och vatten.

Fick egna mackor som tröst.

Otäcka regnet upphörde lika fort så jag kunde fortsätta med alla viktiga hundgöromål.

På väg tillbaka så hittade jag en markeringspil som nån slitit bort från en stolpe och slängt iväg.

En del vandrare har underliga nöjen.

Tur att jag som fyrbent etappledare håller koll och hittar sånt här.

Fick en massa godis och beröm för mitt fynd.

Matte hade ju inte skruvar och sånt med sej så det får vi jobba med en annan dag.

Resten av dagen har jag bara ägnat åt mina vanliga hundgöromål.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards