Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 2 juni 2009 18:10

Tur att jag har haft en massa skoj saker för mej några dagar nu.

Idag har det varit en tråkdag.

Regnade i morse.

Tänkte absolut inte gå ut och göra någon morgontoalett.

La mej i mitt "passa huset" hörn och tyckte att matte kunde gå ut ensam.

Tyvärr så släpade hon ut mej helt mot min vilja.

Måste ringa hundombudsmannen om detta.

Kan bara inte vara acceptabelt att oskyldiga hundar ska släpas ut i hälsovådligt regn hur som helst.

Det slutade regna en stund så då gick jag till skogen.

Blev inte nån av de stora skogarna idag utan bara närmaste lilla skogen.

Roade mej med diverse pinnar av varierande storlek.

Den på bilden tillhör de mindre.

Kollade skogens enda spagrop.

Inga inpackningar idag inte, inte en droppe vatten i den.

Mycket nedslående.

Träffade min polare Ollie som också var utsläpad av sin matte.

Vi hade sällskap i skogen ett tag, mycket trevligt.

Matte försökte få med oss båda på bild men lyckades aldrig.

Så började det komma en massa hälsovådligt regn igen så vi gick var och en hem till sitt.

Självklart så har jag blivit utsläpad ytterligare en gång i regnet.

Fast allra mest har jag tillbringat tiden så här.

Matte hade en annan matta med sej från Enköping igår.

Alltså har jag ägnat mycket tid åt att ligga in den ordentligt.

Fungerar alldeles utmärkt att sova på så hon får ha den kvar.

Imorgon så hoppas jag att det händer mera i mitt hundliv.

Har ju inte ens badat idag!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards