Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Sigge Svamphund - 1 juni 2009 19:49

Nu är jag hemma igen efter min dag på resande tass.

Lika äckligt hett idag som igår.

Inledde min resa med att bada i en sjö när jag åkt ett par mil.

Mycket skönt och uppfriskande.

Den sjön har jag simmat i förut men alltid bra att testa den igen.

Urusel bild-

Men detta är mattes fasa på väg till Enköping.

Hemska, vidriga jättehöga Strängnäsbron.

Syns inte på bilden hur hög den är, men matte som är höjdrädd avskyr den och beundrar inte utsikten.

Bilden är tagen i farten. Läs det var en luspudel i bilen framför och matte som anser att det ska vara gasen i botten över bron.

Alltså stirra rakt fram och ta kort utan att titta.

Här är jag framme hos Anita och funderar på vad det är hon står och lockar på.

Här är han.

Ett litet lamm som inte vill ha sin mammas mat utan föredrar nappflaskan.

Finns ett helt gäng med både små och stora lantras får där.

Vet inte riktigt vad jag tycker om får.

Vet att jag egentligen ska valla såna men det finns så mycket annat skoj att ägna sej åt.

Sånt här t ex.

Jag fynde en liten yxa och den fick jag behålla.

Mycket skoj leksak, kan rekomenderas till andra leksugna hundar.

Inte nog med yxan jag fyndade en boll också.

Den tålde inte riktigt mina tänder så luften försvann.

Men det gick alldeles utmärkt att leka med den i alla fall.

Har den med mej hem till mina samlingar.

Så efter fika med goda mackor osv så var det dags att åka hem.

Matte överlevde vidriga Strängnäsbron nu också.

Provsimmade en ny sjö också.

Mycket bra sjö som jag kan rekomendera alla andra hundar.

Inte för att matte kommer ihåg vad den heter men bra var den.

Var ganska trött när jag kom hem.

Men då fick jag oväntat besök av en av mattes mailkompisar, därav den sena uppdateringen här.

Nu ska jag vila och imorgon ska det bli svalare så då kanske det kan bli en ordentlig skogsrunda.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards