Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Sigge Svamphund - 31 maj 2009 18:05

Hett har det varit idag.

Alldeles för varmt för att vara i skogen.

Så jag åkte med matte och hälsade på att par av alla mina bästa vänner som har sommarstuga långt bort i skogen här.

Mycket trevligt.

Jag anser ju att det aldrig kan bli för varmt för att busa en massa.

Började med att försöka träna Kicki i bollkastning.

Gick så där.

Känsliga människor som gnäller över värmen.

Men det finns en människovalp där.

Han var mycket lättdresserad och lärde sej snabbt både att kasta pinnar och sparka boll åt mej.

Testade Peppe också.

Jo han kunde han med.

Alltså höll jag igång massor till människornas förtvivlan.

Alla gnällde över att det var alldeles för varmt för att ha så mycket energi som jag hade.

Äsch, det är bara att dricka vatten och fortsätta hålla igång.

Väl hemma igen så låg jag och slappade på det svala betonggolvet på balkongen.

Sen när det var dags för promenad så tog jag med mej badleksaken och gick till sjön.

Badade massor.

Matte tycker att det är ett perfekt sätt för mej att motionera när det är så här varmt.

Jag anser att det alltid är badväder.

Här ägnar jag mej åt den av mej uppfunna leken "gömma badleksaken för matte".

Alltså jag sticker före henne och gömmer leksaken sen förväntar jag mej att hon ska leta upp den och kasta den i sjön åt mej.

Hon gömmer ju ofta saker för mej och nån rättvisa ska det väl i alla fall vara i världen.

Jag bara undrar när människor ska börja använda sina urusla nosar.

Matte brukar få leta ganska mycket innan hon hittar den.

Tänk om hon kunde använda nosen istället för att bara titta efter den!

Annars så har jag mest tagit det lugnt idag.

Fast matte berättade att jag har egna pengar igen.

Hade nåt att göra med gårdagen och hunden Lizas matte och husse.

Alltså kan jag åka och shoppa i Grisöronaffären igen.

Men det blir inget besök där imorgon i alla fall.

Då ska jag åka till Enköping.

Ska hälsa på en annan av alla mina bästa vänner där.

Lyssnade på ett telefonsamtal förut och hörde nåt om att stanna på vägen så jag kan bada.

Innebär att jag kanske kan skaffa mej ännu flera bra badplatser eller nån ny sjö.

Nu ska jag försöka titta in hos så många som mjligt av er.

Orkade ju inte med några besök igår kväll.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards