Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Sigge Svamphund - 27 maj 2009 18:11

Den där överraskningen som matte pratade om igår var en dejt med Giah.

Men tyvärr så blev den inställd eftersom hennes matte inte mådde bra.

Var ju alldeles för länge sen som jag träffade Giah sist.

Hoppas att den kan bli av snart.

I alla fall så var jag som vanligt i mina skogar.

Blev skjutsad till Sagostigen.

Började mycket bra för jag mötte min tjej Bessie där.

Tyvärr fick vi inte umgås eftersom hon luktar väldigt gott.

Tror det skulle ha blivit ypperliga valpar korsningen jag och jack russel.

I stället så gick jag vidare ut i skogen fullt inställd på att greja mycket i min älskade bäck.

Bläääääää!

Nån har snott allt vatten i bäcken igen!

Där jag står på bilden brukar jag när det är riktigt gynnsamt kunna simma.

Måste komma massor med hälsovådligt regn så bäcken blir återställd igen.

På ett annat ställe fanns det i alla fall lite vatten.

Använde bäcken som spagrop och gjorde många snygga inpackningar.

Såg att Hälge minsann klampar runt i min bäck.

Han hade lämnat massor med fotspår efter sej.

Titta här då!

Matte som påsttått att murklorna är slut för i år!

Inte alls.

Det är ju jag som är murkelhund i detta hus och alltså letade jag reda på ganska många.

Inget är som väntans tider.

Fattar inte varför människor alltid ska vara så långsamma.

Kändes som om jag låg på berget i flera evigheter och väntade på att matte skulle dyka upp.

Men hon kom till slut och behagade kasta min pinne i sjön så jag kunde simma mycket.

Det har ju blåst halv orkan idag så jag fick simma runt bland vågorna.

Mycket trevligt, stör mej inte ett dugg.

I går bestämde jag mej ju för att samla på båtar också.

Hittade en idag med.

Men den var så gammal och dålig att den troligen skulle sjunka direkt.

Ingen chans att den skulle ta mej tillbaka till ön inte.

Hittade min lila vattenkanna igen.

Roade mej mycket med den innan jag gömde den och istället letade upp min väl gömda älgklöv.

Jobbade dessutom lite mera som murkelhund.

  Nu är det slut på tunnrullande vid jägarnas tillhåll jaktstugan.

Tunnan är alldeles full med vatten så jag ägnade mej åt att plaska i den istället.

Egentligen är det ju roligare att busa runt med en tom tunna, men detta får ju duga i brist på bättre.

Glömde ju berätta igår att äggen på måndagens bild är måsägg.

Ursäkta alla ni som väntat på rätta svaret.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards