Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Sigge Svamphund - 25 maj 2009 19:06

Innan jag glömmer bort det.

Från och med idag så finns ju artikeln med mattes svammel om Sörmlandsleden på nätet.

Jodå, jag förekommer på bild också.

www.halleforsnasallehanda.se klicka på läs tidningen online, scrolla ner och klicka på bilden av numret för maj 2009. Sen är det bara att bläddra så hittar ni den.

Men min dag var det.

Började som vanligt.

Var i en av alla mina skogar, badade en massa i Bäverbäcken bland annat.

Här testar jag något nytt.

Har dragkamp med en gammal elledning.

Ja den är alltså inte inkopplad ifall nån blir orolig.

Det där ska jag testa flera gånger.

Hittade faktiskt några bra spagropar att göra inpackningar i också.

Men den här spagropen ansåg matte att jag skulle låta bli.

Syns inte så bra på bilden men det är alldeles fullt med grodyngel i den.

Hur nu dom ska överleva i ett litet dike mitt i skogen.

Den där skumma grejen i skogen som ibalnd innehåller godis var mycket trevlig idag.

Det växte korvbitar där.

Efter att ha hjälpt matte med granskottsplockning, simmat ännu mer i Bäverbäcken och lite andra viktiga hundgöromål så skulle jag åka till Eskilstuna.

Visste ju att jag skulle passa mattes föräldrar en stund medan matte skulle till människoveterinären och få en spruta mot nån fästingsjukdom.

Bjöd mej på en del smaskiga matrester.

Så skulle jag helt plötsligt åka bil igen.

Jag matte och mattes mamma skulle ut och åka.

Fattade först igenting, men sen förstod jag.


Hit var jag på väg.

Mattes föräldrars lilla, lilla ö i Mälaren.

Huset som syns är deras och det är bara de som bor på ön.

Gissa om jag tycker att det är paradiset.

Vatten, överallt vatten, kan bara inte bli bättre

Här har jag hittat min älskade fender och ska inleda årets test av alla mina bra badplatser på ön.

Alla badplatser var precis lika bra som alltid och fendern var utmärkt att simma efter.

Alla vattenintresserade hundar borde äga minst en båtfender.

Jag har haft min sen mitt allra första besök på ön när jag bara bott hos matte några dagar.

Så här ser det ut från ön.

Långt bort på andra sidan Mälaren så ligger Västerås.

Dit tänker jag inte simma, men på en udde nära ön bor ju bloggande flattarna Siri och Zelda så dom ska jag simma och hälsa på i sommar.

Dagens lilla naturfråga.

Detta är fågelägg.

Men vad kommer det att kläckas för sorts fåglar tror ni?

Hittade faktiskt ett gäng med vattenkannor i växthuset.

Men hör och häpna...........

Jag brydde mej inte om dom, hade inte tid.

Var ju tvungen att bada med fendern hela tiden.

Människor är som bekant ganska tröga ibland.

Jag tyckte att de skulle underhålla mej så jag fick simma efter fendern precis hela tiden.

Nädå, in i huset och brygga kaffe och annat mänskligt tjafs.

Men man kan ju vara lite demonstrativ.

Placera fendern inne och sitta utanför och se olycklig ut.

Jo, jag hade framgång.

Matte kom ut och slängde den i sjön åt mej.

Tyvärr så tog ju det roliga slut så jag var tvungen att åka tillbaka till Eskisltuna och vidare hem.

Men snart är det midsommar och då ska jag dit igen.

Jag är en väldigt trött hund nu.

Just ja, den där dekorationen av bilen igår.

Det var Leonbergerbrudarnas matte som raot sej fick matte veta idag.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards