Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Sigge Svamphund - 23 maj 2009 18:01

Började dagen med att jobba lite.

När jag skulle göra min morgontoalett så passade jag på att jobba som svamphund.

Nosade upp svampar som heter vårmusseroner på två ställen.

Men de är så små att det sitter kvar på tillväxt.

Bilderna på dom blev inget bra så det visar jag en annan dag när matte tagit nya.

Här är jag på väg till sjön för att ta några uppfriskande morgondopp.

Visst har vi ovanligt vacker färg på himlen här i Hälleforsnäs?

Alltså mattes kamera fick tydligen nån knäpp.

De där vita svamparna jag nosade upp blev rosa de också.

Efter att ha badat en massa så råkade jag ut för dötrista passa huset.

Men matte behagade ju komma hem igen.

Titta vad som sitter runt min hals!!!!!!!

Fast matte egentligen var upptagen med andra saker så hann hon åka och träffa vandrarna som hade mitt halsband.

De hörde av sej sent i går och meddelade att de skulle komma till etappgränsen idag.

Nu är alltså halsbandet tillbaka på sin rätta plats runt min hals igen!

När jag skulle gå ut så följde mina favoritgrannar med.

Behövde ju träna lite med dom för om en vecka ska jag ju passa dom.

Gick alltså och badade igen.

Här ägnar de sej åt att beundra mej när jag närmar mej land efter en av alla simturer.

Provade om min nya badleksak fungerade att ha dragkamp med.

Gick alldeles utmärkt.

Fast mest använde jag ju den i vattnet.

När jag badade vid sista badplatsen så kom samhällets gangsterhund vidriga dvärgpinchern.

Förra året flög han ju på mej med mord i blicken och högg mot min strupe.

Nu såg matte att de kom medan jag var i vattnet och ropade åt dom att koppla honom.

Nädå, de kom med honom lös i alla fall samtidigt som jag kom upp ur vattnet.

Gissa vad som hände?

Just det den lilla äckliga gangstern flyger på mej och ska slita strupen av mej.

Då som först kom hans människor på att han kanske skulle ha koppel!

Nu gick det ju bra och jag blev inte skadad, inte gangstern heller.

Jag bara svor åt honom.

I stället så träffade jag den här lilla golden killen som bara är 14 veckor.

(kameran ansåg att det skulle vara grönt i hans päls).

Han var trevlig så vi umgicks en stund.

Nu ska både jag och matte ta det lugnt ikväll för imorgon väntar skogen på oss.

Ska försöka besöka alla er andra.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards