Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Sigge Svamphund - 22 maj 2009 17:38

Här har det varit en extrem tråkdag.

Det har kommit hälsovådligt regn i flera omgångar.

Matte har mest väntat på att vandraren som hittade mitt halsband skulle höra av sej.

Men hon har inget hört och det går inte att nå honom heller.

Så mitt halsband vet vi återigen ingenting om.

Fast matte tror att det kan ligga i skärmskyddet.

Alltså har hon suttit med näsan i kartan halva eftermiddan och lyckats hitta en väg som går dit.

Ska man gå härifrån så är det en vandring enkel väg på 2,5 till 3 timmar.

Men vägen som matte hittat är inte så väldigt lång.

Ska kanske gå den på söndag eller så.

Idag har jag som sagt inte gjort mycket.

Var i skogen här hemma ett tag.

Favoritnöjet, ligga vid en spagrop och försöka vara osynlig.

För övrigt enda spagropen i skogen så den kändes väldigt viktig.

Suddig bild, men det är dagens enda inpackning.

Får väl vara glad för det lilla.

Hjälpte matte att plocka granskott ett tag.

Eller jag satt på pass för att ta reda på alla som hon tappar.

Här jobbar jag faktiskt.

Matte har kastat ut en massa godis som jag skulle leta reda på.

Bara det att den klantiga människan kastade sin nyckelknippa också!

Som om inte det räckte hade det börjat komma hälsovådligt regn och jag ville hem.

Men jag lyckades utan problem nosa upp nycklarna.

Tur det för annars hade vi inte kommit in.

Fick ett smaskigt grisöra som belöning för väl utfört arbete sen.

Jag vet att jag måste passa huset ett tag imorgon men hoppas på att jag hinner med en lite aktivare dag i alla fall.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards