Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Sigge Svamphund - 16 maj 2009 17:48

Börjar väl med att tala om att matte har sett till så rätt personer får veta hur den stackars hunden behandlas.

Föär övrigt hade matte mardrömmar

Nu är det bara att hoppas för hundens skull att det verkligen händer nånting.

Ni som tyckte att det skulle ha filmats.

Jo men matte hade inte kameran med sej då.

Men åter till min dag.

Har tillbringat en massa tid i skogen ihop med en av alla mina bästa vänner.

Började med att bada i en av mina sjöar.

Detta är dagens enda fynd.

En gammal flaska.

Roade mej ganska länge med den.

Min nästansjö innehåller fortfarande vatten.

Självklart så passade jag på visa att det går bra att bada där.

Typexempel på människor.

Bredvid spängerna så brukar det vara ypperliga spagropar.

Men människor är ju förtvivlat rädda för att bli blöta om tassarna.

Jobbade lite som murkelhund men det är dåligt med dom nu.

Dessutom är de alldeles dammiga av allt frömjöl.

Jag hade fullt upp med att visa Lisa en massa snygga pinnar och kottar.

Var ju tvungen att ha en liten kurs i skogen också.

Visade sej att Lisa är riktigt läraktig och blev duktig på att kasta ut pinnar i dagens tredje sjö.

Badade mycket.

Dagens andra fikapaus.

Jag fick självklart egna mackor, men här anser jag att det är dags för bus istället.

Begriper inte varför människor alltid ska fika så mycket och länge.

En macka äter man ju på 2 sekunder, sen finns det viktigare saker att ägan sej åt.

Dagens naturfråga.

Vet ni vad detta är för blomma???

Ni i norr borde känna igen den.

Ledtråd, det blir väldigt goda bär senare i sommar.

Eftersom vi till viss del befann oss på min etapp av Sörmlandsleden så jobbade jag lite som fyrbent etappledare också.

Släpade bort ett par mindre träd som var alldeles felplacerade.

Känner mej ganska nöjd med dagen och ska ha en slappar kväll.

Förhoppningsvis väntar nya skoj saker imorgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards