Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Sigge Svamphund - 6 maj 2009 17:43

Idag skulle jag ju inspektera murkelställen som jag inte kollat i år.

Började bra.

Hann nästan bara sätta mina tassar utanför bilen så hittade jag stenmurklor.

På väg till skogen så passerar jag en av alla mina sjöar.

Självklart så tänkte jag provsimma sjön så den är i sin ordning efter vintern.

Men.........

Den här typen träffade jag redan förra våren.

Då var han på väldigt dåligt humör och i år var det ännu sämre.

Han simmade mot land och sa en massa fula ord åt mej.

Det är min sjö och jag är i min fulla rätt att simma i den utan att dumma kanadagåsar ska svära åt mej.

Tyvärr jag fick erkänna mej besegrad!

Vågade inte simma för den där typen gjorde sitt bästa för att anfalla mej.

Inte gav han upp heller.

Fast jag och matte gick så simmade han efter oss och svor.

När sjön tar slut så blir det en liten bäck och han simmade till och med en bit in i den.

Mycket otrevlig typ och absolut inte nån ny bästa kompis inte.

Innan murkelställena så passerar jag ett enligt mej perfekt ställe.

Några gamla uthus mitt i skogen.

Rena paradiset för fyndintresserade hundar.

Började med denna en underbar stor vit plastdunk.

Matte filmade mej när jag roade mej med den.

Men tro inte att hon kommit ihåg att ladda upp det på You tube inte.

Jobbade ganska mycket som murkelhund.

Hittade mycket stenmurklor.

Nu har den andra sortens murklor kommit också.

Denna på bilden heter toppmurkla.

Brukar inte hitta så mycket såna tyvärr. Idag blev det bara ett par stycken.

Men fler ställen ska kollas.

På väg tillbaka så passerade jag mitt fynd paradis igen.

Detta är nån konstig bilmoj eller nåt.

Funderade på om jag skulle kunna ha någon användning av den.

Nog för att jag är vältränad men den var för tung att släpa med.

Inte nog med stora vita dunken, jag hittade en liten gul också.

Mycket trevligt.

Den har jag noga gömt för kommande behov.

Fick ett våldsamt behov av att äga en traktorskopa.

Kan alltid vara bra att ha till någonting.

Kanske förvara alla mina fynd i eller så.

Så hittade jag en alldeles underbar spagrop.

Härligt stinkande underbart väldoftande vatten.

Kunde göra ordentliga inpackningar i den.

Hörde hur matte hotade med tortyrkammaren.

Men när jag kom tillbaka till sjön så hade jag sån tur att den där otrevliga kanadagås hade försvunnit någon annanstans.

Jag kunde alltså ta en massa trevliga simturer utan att riska att bli anfallen.

Resten av dagen har jag bara slappat eftersom det kommit en massa hälsovådligt regn ute.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards