Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 april 2009

Av Sigge Svamphund - 23 april 2009 21:34

För er som undrar.

Ännu är de hemma.

Jag och matte ska vara i Eskilstuna tidigt i morgonbitti för att avlösa människovalpens mormor.

Händer det något under natten så kommer det uppdatering.

Ska passa Oliver ganska många timmar imorgon.

Försöker meddela här så snart människovalpen kommit.

Av Sigge Svamphund - 23 april 2009 18:21

...........mycket att berätta om dagen.

Men längst ner finns numer verkligen nåt att berätta.

En högst vanlig hunddag.

Var i en av alla skogar som vanligt.

Som sagt det måste komma hälsovådligt regn.

Spagroparna blir färre och färre.

Den här var helt oanvändbar nu, sist var den utmärkt.

Tror jag åker till taxarna Malte och Snoken i Skåne. Där hade det visst regnat.

Avreagerade mej istället med att släpa runt på små tandpetare.

Blev ju i alla fall träning av min vackra kropp.

Fick gå till en annan sjö i skogen.

Den hade jag inte provsimmat efter onödiga isens död.

Här står jag och väntar på att kasta mej i för första doppet.

Lika simvänlig som vanligt.

Badade mycket från alla mina badplatser.

Skönt det här med att jag kan bada varje dag nu.

Styrkt av alla bad så jobbade jag som flismaskin ett tag.

Vill nån köpa flis så säljer jag för grisöron i betalning.

Vid den andra sjön så hittade matte en gropsamling i vattnet.

Det är ett helt gäng hanar som försöker para en stackars hona!

Matte hittade info på nätet om att de kan bli så många hanar att honan drunknar!!!!!!!!

Men den här stackarn han satt på stranden och deppade.

Fick tydligen inte vara med.

Medan detta skrevs så kom det människovalpsinformation.

Nu är det ALLVAR!!!!!!!!

Blivande mamma har varit på koll och är hemma för att packa väska och avvakta. Men värkarna är igång så snart........

Mycket möjligt att jag och matte måste åka till Eskilstuna i natt.

Matte är mer än nervös nu, men vi ska försöka fördriva tiden med besök hos er andra.

Rubriken var egentligen har inte hänt så mycket, men nu verkar det hända saker.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards