Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 april 2009

Av Sigge Svamphund - 22 april 2009 20:09

Har som vanligt haft en del att pyssla med idag.

Inledde dagen med att vara i en av alla mina skogar.

Hade tur och hittade några användbara spagropar.

Fast de börjar vara bristvara nu.

Jobbade lite som murkelhund.

Men hittade bara väldigt små murkelvalpar.

Kolla den normalstora tallkotten bredvid murkelvalpen.

Tar ett tag innan den har blivit murkla.

Hade tur och passerade Krokodilsjön så jag badade från alla mina superbra badplatser.

Fyndade ett större antal med gamla plåthinkar vid torpet som förekommer flitigt i Liza Marklunds böcker.

Ska nog börja samla på plåthinkar också.

Hittade en jättestor bit med plast också.

Prasslar så skoj om man släpar runt på det i skogen.

Den här tandpetaren hade jag med mej ett bra tag.

Bra sätt att träna min vackra kropp genom att släpa runt på den.

Sen var jag hemma ett tag innan det var dags att åka till Eskilstuna.

Hälsade på hos mina bästa vänner mattes föräldrar.

Bjöd mej på en del gott där.

Fick passa dom en stund medan matte var och vaccinerade sej mot nån fästingsjukdom.

Som vanligt var de mycket lättpassade.

Sen åkte jag till människovalpen Oliver.

Busade massor med människovalpen Oliver.

Vi hade väldigt skpj med bollen.

Har börjat koppelträna honom också.

Testade bara inne men han gick riktigt bra med kopplet så jag ska nog träna honom ute vid tillfälle.

Som ni ser........ingen människovalp i present till matte inte.

Hörde att matte pratade om att de skulle gå till tvättstugan och använda mangeln så människovalpen skulle komma ut.

Men det ville visst inte blivande mamman.

Väntan och tävlingen fortsätter alltså.

Just ja, matte hälsar och tackar för alla gratulationer.

Men hon har nästan glömt att hon fyller så det har inte firats.

Bilden igår höll jag på att glömma.

Det är en rotvälta som i verkligheten nästan ser ut som en liggande älg.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards