Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 april 2009

Av Sigge Svamphund - 21 april 2009 17:47

Människor och deras korkade påhitt.

Matte bestämde att jag kunde ta det lugnt idag eftersom jag hade så mycket att göra igår.

Blääääää, jag behöver aldrig ta det lugnt.

Eller jo, om det kommer hälsovådligt regn, men inte annars.

Fick i alla fall gå till skogen.

Om detta tycker jag INTE!

Det här brukar vara en spagrop som är så djup att det ibland går att simma i den.

Nästan ingen vatten kvar.

Måste alltså komma en massa hälsovådligt regn.

Passerade huset där jag brukar fynda hinkar.

Ingen service alls.

Detta var vad jag hittade idag.

Nåt som en gång varit en hink.

Fast den dög att greja en del med den också.

Här var i alla fall turen med mej.

En underbar spagrop med vidrigt ruttet stinkande vatten vatten som luktade underbart gott.

Hörde hot om tortyrkammaren men badsäsongen har faktiskt börjat.

När matte skymtade detta bakom en gran så trodde hon att det var älg eller vildsvin.

Ser ni vad det är?

Eftersom jag börjat få egen post så hade jag tur och fyndade en brevlåda.

Tänkte ta adressen Sigge Svamphund vita brevlådan i skogen nära Hälleforsnäs.

Passerade min närmaste sjö och badade bort inpackningarna.

Slapp alltså tortyrkammaren.

På människovalps fronten har fortfarande ingenting hänt.

Kom nyss rapport från blivnade pappan och frid råder.

Matte har bestämt att det ska hända i morgon.

Hon vill ha barnbarn i födelsedagspresent.

Morgondagens rapport kan bli senare än normalt.

Om ingen människovalp är på gång så ska matte åka till nån människoveterinär och få nån spruta mot fästingsjukdomar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards