Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Sigge Svamphund - 9 april 2009 18:34

I morse så åkte jag ju till skogen ihop med matte för att visa killen från Skogsstyrelsen alla bombmurklorna.

Detta är dagens suddigaste bild men jag jobbar som svamp/bombhund och håller på och visar vägen till svampen.

Så här ser det ut när bombmurklor inventeras.

Alla fotas och räknas och dokumenteras på olika sätt.

Jag brydde mej inte så mycket om just det utan smet i väg och tog några trevliga dopp i Bäverbäcken.

Jag arbetar.

Här har jag satt mej och markerat ett par stycken.

Fick självklart både beröm och godis för väl utfört arbete.

Detta är markeringspinnar.

Förbjudna för mej att röra. Varje bombmurkla fick en pinne med snitsel bredvid sej.

Människorna lyckades dessutom hitta flera på ett annat ställe.

Jag passade självklart på att informera om alla utmärkta spagropar jag hittade.

Tycker att Skogsstyrelsen kan anställa mej för inventering av såna.

När jag och matte kommit hem igen så ringde killen från Skogsstyrelsen.

Han hade stannat på ett annat ställe och sett ett par bombmurklor.

Men han hann inte kolla igenom stället så imorgon ska jag och matte åka dit och räkna och markera alla vi hittar.

Tur att jag numer kan söka även såna.

Tassen hade jag ont i en stund.

Men matte tror att det berodde på att jag rusade runt alldeles för mycket med för många stopp medels sladd på baken.

Efter att ha vilat hemma ett tag så gick jag och inspekterade närmaste sjön.

Onödiga isen är död!!!!!!!!!!

Leve badsäsongen!!!!!!!!!!!!

Äntligen gick det att ta ordentliga simturer!

Otroligt skönt.

Anser att matte bör ta fram min badleksak nu.

Här ska simmas!

Men inte bara badsäsongen är inledd.

Idag hittade matte årets första fästing på mej.

Så nu har fästinghalsbandet åkt på och jag går runt och luktar örter.

De där giftiga Scalibor och sånt vägrar matte sätta på mej så jag får de med örter.

I kväll väntar passa huset för mej.

Matte har putsat kvasten och ska till Blåkulla och jag får inte följa med!

Antar att hon kommer att träffa en hel drös av mattar till er andra bloggande hundar.

Borde klä ut mej till katt och sitta på kvasten.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards