Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Sigge Svamphund - 21 mars 2009 18:10

Efter gårdagens vidriga tortyr så hade jag ett våldsamt behov av att påbörja återställandet av pälsen.

Började inte bra.

Bakom mej ska det vara en utmärkt spagrop men den är täckt av onödiga isen.

Kan meddela att jag till mattes förtvivlan faktiskt hittade några i alldeles utmärkt skick.

Hittade min träplatta.

Ägnade en del tid åt att placera den på ett bättre ställe.

Är dessutom bra träning för min vackra kropp att släpa runt på såna.

Dessutom var det planerat att jag skulle få gå hela min långa dunksamlarrunda.

Tyvärr blev det inte så.

Min löjliga matte vägrade gå ett par kilometer på en väg som ser ut så här.

Skridskobana med vatten på.

Vadå, jag hade inga problem med att ta mej fram.

Men matte vill inte alls göra som Myrras matte och bryta nån arm.

Blev alltså blåst på alla mina dunkar.

Hittade den där dunken som är förbjuden bara för att det står glykol på den.

Nån i mitt tycke korkad människa ( mycket smart anser matte) hade hängt den i ett träd.

Blää, jobbade hårt men kom aldrig åt den.

Tröstade mej med ett antal spagropar istället.

Det här ser väl oskyldigt ut?

Vad söt du är när du sitter så där sa matte.

Hon ångrade sej när hon såg vad jag gjorde.

Hade hittat en mysig spagrop som jag satt i. Ska INTE upprepa vad hon sa när hon upptäckte det!

Alltså hon pajade min utsökta päls i går, då måste hon acceptera att jag gör vad jag kan för att återställa den.

Hittade en gammal plastpåse.

Ska inte ligga såna i min skog. Tog alltså reda på den och gav till matte.

Fick beröm för att jag var duktig.

Passerade  min närmaste sjö.

Snart så går det nog att bada här.

Bredvid mej syns det en mörk fläck och det är faktiskt öppet vatten!

Fick bara ner framtassarna men snart är det badsäsong.

Blev försedd med onödiga kopplet så jag inte skulle få ideer om isrejs.

Avslutade med att kolla min gamla stubbspagrop.

Inget bra alls för vattnet i den var fruset.

Ja,ja i morgon är det en ny dag och jag ska åka på människovalpens 2 års kalas.

Blir nog dåligt med besök hos er andra i kväll.

Matte har huvudvärk och mår illa så hon ska visst lägga sej på boken och läsa en bra soffa.

Nåt om att det är viktigt att må bra imorgon.

Om inte annat kikar jag in hos alla imorgonbitti eller så.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards