Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Sigge Svamphund - 18 mars 2009 17:32

Tillbringade ett par timmar i skogen tillsammans med Leonbergerbrudarna idag.

Visade dom en ny runda i en av alla mina skogar. Det är ba att ha många skogar så jag kan variera alla mina rundor.

Fanns några miljoner med spagropar till min stora lycka.

Här försöker jag få Sheba att begripa spagroparnas tjusning och deras fantastiska inverkan på pälsen.

Hon fattade ingenting, var totalt ointreserad.

Försökte med Cleo istället men hon var precis lika ointresserad.

Just ja, blir inga "fixade" bilder idag för det programmet vägrar att öppna sej. Ni får ta dom som de är.

Efter någar hundra spagroapr med inpackningar så är det skönt att rulla sej ordentligt i den kvarvarande snön.

Hade turen att passera den eländiga skrothögen min fantastiska fyndhörna.

Den gamla ketchupflaskan jag hittade sist hade jag hämtat där jag gömde den och grejat mycket med.

På bilden syns jag som en svart skugga medan jag letar nytt skrot utmärkta bra att ha saker.

Började med en gammal kartong.

Men det var så dålig hållbarhet på den att jag övergav den ganska snabbt.

Tog en ny vända och hämtade en ölburk istället.

Jag gör faktiskt inte inpackningar.

Har kommit på det perfekta stället att gömma den fyndade ölburken.

Håller på och petar in den under isen.

Nu är den i säkert förvar i den lilla spagropen.

Kände mej mycket smart som kom på det nya sättet att gömma saker.

Men detta är dagens fynd!

Ni hundar som roar er med rådjursklövar............

Släng er i närmsta spagrop för här pratar vi klöv!

Jag råkade hitta en älgklöv.

Mitt livs första fynd av sån.

Nä, nä inga Leonbergerbrudar släpps i närheten av den inte!

Mina vackra vita tänder skymtar faktiskt på bilden.

Tyvärr la sej matte i så jag är inte alls klar med mitt fynd.

Blev tvungen att överge den och gå några meter i onödigt koppel.

Fast även brudarna var tvugna att passera mitt fynd i koppel.

Var nåt om att vi inte skulle bli osams om den.

Jag vill tillbaka dit ensam snarast!!!!!!

Kylde av mina känslor i min lilla sjö.

Ni vet den där som egentligen inte är en sjö för att Sörmlandsleden går igenom den.

Onödiga isen är nästan borta från den.

Simma gick inte men jag kunde i alla fall blöta magen.

Kändes mycket bra.

Ni som orkat läsa ända hit ska få gissa igen.

Vad är det på bilden?

Om någon skulle lyckas gissa alldeles rätt så lovar matte att skicka ett pris till den!

Men snart, om några veckor då är det faktiskt dags för en tävling med riktiga priser!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards