Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Sigge Svamphund - 11 mars 2009 18:05

Nu räcker det med snö sen länge!

Men det bara snöar och snöar här, haela dagen igår, hela natten och hela dagen idag.

Bläääääää.

Matte tänker göra som Kaspers matte och gå i ide.

Hon vill bli väckt när tussilagon blommar.

I alla fall så hade jag dejt med leonbergerbrudarna idag.

Här håller jag på och visar dom lämplig väg i skogen.

Gick faktiskt samma långrunda som sist.

Nåt om att konditionsträna deras matte.

Mörk och urusel bild men jag konditionstränar på mitt eget sätt jag.

En liten lagom pinne att släpa runt på.

Här är det paus i jobbandet.

Brudarnas matte har alltid torkad blodpudding i fickorna så det gäller ju att hålla sej framme.

Tyvärr så hade inte vattenkannan blåst ner från trädet.

Matte som inget begriper vägrade ta ner den åt mej.

Jag försökte hypnotisera ner den, men hade ingen framgång.

Detta är mycket viktigt hundjobb.

Jag springer i ett dike och letar efter nåt som kan påminna om en spagrop.

Brudarnas matte säjer att knäppare hund än jag det får man leta efter.

Vad då, jag är inte knäpp, bara väldigt vattenintresserad.

Hittade ett par små löjliga spagropar som fick duga i brist på bättre.

På väg tillbaka så hittade jag den perfekta.

Isen var alldeles mjuk så det var lätt att komma åt vattnet.

Njöt verkligen och hade inga som helst planer på att lämna den.

De klena människorna hade tröttnat på snö och blåst efter 2,5 timmar i skogen.

Jag hade inte tröttnat på spagropen.

Här håller de alltså på och går ifrån mej.

Hörde nåt om att jag kunde bli hämtad i morgon.

Men jag är ju vallhund och vill ha stenkoll på flocken så det var bara att överge mitt vattenjobb.

Förhoppningsvis så slutar det snöa inom en mycket snar framtid.

Jag vill ha mer spagropar, isfria sjöar och börja jobba som murkelhund.

Hörde matte prata om att imorgon så blir det inget dejtande för mej.

Hm, jag tycker att det är en ypperlig vana att dejta olika tjejer varje dag.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards