Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Sigge Svamphund - 10 mars 2009 17:58

Det bara snöar och snöar här.

Är det nån hund som råkat vifta med svansen åt fel håll?

Snö borde vara förbjudet nu.

Gick i alla fall till skogen ett tag.

Hade tur och träffade min tjej Dolly.

Hon följde med på promenad i skogen.

Jag ägnade mej mest åt mina vanliga hundgöromål.

Om det bara slutar snöa och vara kallt så kommer detta att bli en perfekt spagrop.

Nu var det bara lite löjligt vatten på onödiga isen.

Hemma igen så slappade jag och drömde om bättre tider.

Sen var det dags för eftermiddagspromenad.

Matte skulle till biblioteket så jag passade det några minuter.

Medna jag gjorde det så kom det en snygg tik som också skulle passa biblioteket.

Hon föll tydligen för mej för hon försökte nå mej hela tiden.

Matte kom ut och tog loss mej.

Hälsade vänligt på bruden.

Så skulle jag och matte gå vidare.

Då kröp min beundrarinna ur sitt halsband och tänkte följa med mej.

Matte fick tag på henne och tog på henne halsbandet igen.

Så försökte vi gå igen varvid hon kröp ur för att umgås med mej.

När det hade upprepat sej för tredje gången så vågade inte matte gå nånstans.

Inte ville hon binda mej igen heller eftersom hon trodde att min beundrarinna troligen skulle krypa ur sitt halsband igen.

Där stod vi alltså.

Men det kom ut en människa som matte bad att han skulle gå in och säja till  tjejens ägare.

Han kom och begrep ingenting för hon hade aldrig tagit sej ur halsbandet tidigare.

Jag måste ha en enorm dragningskraft på brudarna!

Lyckades i alla fall gå min eftermiddagsrunda.

Väntar visst dejt i morgon igen.

Hörde nåt om att träffa Leonbergerbrudarna då.

Ska alltså vila mej i form under kvällen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards