Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Sigge Svamphund - 9 mars 2009 17:55

Har haft en mycket trevlig dag.

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till mina brudar Milou och Flisan.

Har inte träffat dom på evigheter så det var på tiden.

Fast jag fick skäll på vägen dit.

När jag förstod vart jag skulle så stod jag och gnällde och ylade i baksätet.

Tyckte att matte skulle gasa på ordentligt så jag skulle komma fram nångång.

Hon vägrade, påstod att det var halt och dessutom tjock dimma så hon bestämde hastigheten och inte jag.

ska ta körkort själv tror jag.

Här är dom mina snygga brudar.

Milou som är pyreneer är min allra första kärlek.

Fast border collien Flisan går inte av för hackor hon heller.

Människorna ägnade sej åt att vara inomhus och fika.

Hade inte tid med nåt inne.

Fullt upp att busa med tjejerna utomhus.

Hittade en gammal boll som vi hade mycket skoj med.

Gick ju självklart bra att busa även utan den.

Här har Flisan snott bollen så jag och Milou jagar henne.

Så här höll vi på ett par timmar.

Mycket trevligt, måste upprepas snart och inte dröja flera månader mellan gångerna.

Det tar på krafterna att hålla igång så mycket så jag har sovit gott på eftermiddan.

Blir ju hungrig av att dejta också.

Visst jag serveras ju alltid mitt torrfoder men...............

Matte var väldigt snäll och gjorde en macka åt mej.

Eller.................

Hon gjorde en macka och så låg den i lagom noshöjd.

Eftersom hon gick ut från köket så antog jag att mackan var min.

Hm, den var visst inte alls till mej!

Fick skäll när matte såg det sista av hennes macka försvinna in i min mun.

Var faktiskt allra första gången som jag serverat mej själv och tydligen är det inte uppskattat.

Matte gjorde ny macka och jag fick inte minsta smula av den.

Hon kunde faktiskt fått av mitt torrfoder som kompensation för att jag trodde att mackan var min.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards