Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Sigge Svamphund - 2 mars 2009 17:04

TACK FÖR ALLA GRATULATIONER!!!!!!!!!

Jag har haft en helt underbar födelsedag.

Började redan i morse när jag hade varit ute och gjort min morgontoalett.

Fick ett paket av matte.

Här har jag lyckats få av papperet och försöker ta mej in i kartongen.

Slet mycket med det.

Jag fick en boll, grisöron och såna där smaskiga tuggpinnar med baconfyllning.

Mycket bra presenter.

Efter ett tag så märkte jag att det var dags för min långpromenad.

När jag kom ut så gick jag direkt till min bil eftersom jag förutsatte att matte skulle skjutsa mej till nån av mina bra skogar.

Nähä, hon brydde sej inte ett dugg om bilen utan tog med mej rakt över gatan.

Blev lite besviken eftersom jag trodde att det bara skulle bli en sväng i närmaste skogen.

Men jag fick sitta och vänta ett par minuter och senkom det en bil.

Vilken överraskning!!!!!!!!!

Giah kom till mej!!!!!!!!!!

Dagens absolut allra bästa present, slår allt!

Vi åkte till skogen med gröna husen.

När vi parkerade vid vägbommen så stod det ett gäng gröna män där.

Normalt är de ett par kilometer in i skogen så jag trodde att de hade nån mottagningskommite för mej.

Men de väntade bara på att en lastbil skulle komma från gröna husen.

Lika skönt det för vi fick hela stora skogen för oss själva.

Som vanligt ägnade vi oss åt massor med bus och springande.

Här sitter vi och väntar på att människorna ska behaga kasta en pinne åt oss så vi har nåt att tävla om.

Båda är vi ju supersnabba så det gäller att hinna först till pinnen.

Visade Giah den bra bäcken jag har i den skogen.

Tyvärr så var den ju täckt av tjock onödig is, jag hade ju hoppats på lite födelsedagsvatten.

Men man kan inte få allt.

Självklart så hade vi en massa skoj dragkamper om lämpliga pinnar.

Jag är ju en gentlehund så jag lät Giah vinna ibland.

Men hon tuggar ju alla pinnar till flis så jag fick jobba hårt med att hitta nya

hela tiden.

Visade Krokodilsjön också.

Mycket smart drag att gå till den.

För där fanns det en buske alldeles full med köttbullar.

Verkar som om köttbullebuskar/träd har säsong just nu.

Hittade mitt gamla fynd bildelen igen.

Passade på att visa Giah den.

Hon är en smart tjej för när hon fick låna mitt fynd så visade hon stort intresse för det.

Det ligger ju i tiden med förlovningar och bröllop så jag funderar på om jag ska fria till henne.

När vi var klara i skogen så skulle vi åka hem till mej och äta frisöron.

Fast på väg hem så blev jag lite orolig.

Människorna stannade vid det där stora Lager 157.

Vet ju hur det brukar gå till när matte ska in där.

Springa vilse bland alla kläder.

Funderade på om jag och Giah skulle få tillbringa resten av dagen i bilen medan våra virriga mattar försökte hitta ut därifrån.

De kom ganska snart för Giahs matte går inte vilse i affärer.

När vi kom hem till mej så fick jag ett gott tuggben i present av Giah.

Jag bjöd på grisöra medan människorna fikade.

Giah glömde att äta upp hela sitt så jag snodde det.

Men hon fick en sån där baconrulle istället. Så bjöd jag på mitt torrfoder också.

Sen var det tyvärr dags för Giah att åka hem igen.

Hoppas att vi ses så snart som möjligt igen.

Som sagt jag är otroligt nöjd med min födelsedag.

Borde inträffa en gång i veckan i stället för bara en gång om året.

Jag bjuder alla mina besökare på grisöra så här dagen till ära.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards